پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
پاکستان که در ماه‌های اخیر به شدت با موج دوم شیوع «ویروس کرونا» درگیر بوده، اجرای طرح فراگیر ایمن سازی (واکسیناسیون) را به رغم صدور مجوز استفاده از دو واکسن خارجی، میان تمام جمعیت خود را دشوار می‌داند، موضوعی که چالش جدید این کشور برای کنترل شیوع این ویروس تلقی می‌شود.

  شعار سال:وزارت بهداشت پاکستان طی روزهای اخیر مجوز استفاده اضطراری از دو واکسن خارجی ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا» و واکسن «سینوفارم» چین را صادر کرد. در عین حال انتقادهایی از داخل شنیده می‌شود که دولت پاکستان برخلاف دیگر کشورهای جهان، اقدام فوری در تامین واکسن مورد نیاز مردم اتخاذ نکرده است.
 
سرپرست وزارت بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه به زودی ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری و وارد کشور می‌شود، از چالش تامین نیاز همه جمعیت کشور به ایمن سازی علیه ویروس کرونا خبر داد.
 
«فیصل سلطان» امروز به رسانه‌های پاکستانی گفت: ایمن سازی تمام جمعیت کشور برای دولت کار آسانی نخواهد بود، با این حال اولویت دریافت کنندگان واکسن با ورود اولین محموله واکسن‌های خارجی، ماموران سلامت، کارمندان بیمارستان‌ها و افراد ۶۵ سال به بالا در اولویت تزریق قرار خواهند گرفت.
 
وی افزود: در مرحله دوم به شهروندان ۶۰ سال و در مراحل بعدی به سنین ۱۸ به بالا واکسن کرونا تزریق خواهد شد. تامین واکسن از اوایل اسفندماه در پاکستان آغاز شده و قرار است اولین محموله به مقدار یک میلیون دوز وارد کشور شود.
 
قول چینی‌ها به پاکستان

در همین حال وزیر امور خارجه پاکستان از رایزنی تلفنی با همتای چینی در روز پنجشنبه خبر داد و اعلام کرد: اولین محموله واکسن کرونا از مبدا چین به پاکستان صادر می‌شود.

«شاه محمود قریشی» طی گفت وگوی با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، افزود: قرار است ۵۰۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا تا روز سی و یکم ژانویه به پاکستان ارسال شود.

وی با تاکید بر روابط نزدیک و همکاری‌های راهبردی اسلام‌آباد و پکن، افزود: چین نیم میلیون دوز واکسن کرونای ساخت این کشور را رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای به پاکستان ارسال می‌کند و قرار است محموله‌های بیشتری در ماه آینده میلادی از این کشور دریافت شود.
 
دولت پاکستان درحالی از دریافت واکسن کرونا تا آینده نزدیک خبر می‌دهد که ماه گذشته پیشنهاد مسکو برای ارائه واکسن کرونای روسی موسوم به «اسپوتنیک وی» را دریافت کرد.
 
از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۱۵۷ نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین  ۵۲۷ هزار و ۱۴۶ نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
 
پاکستان که پیش‌تر بر لزوم دسترسی یکسان کشورها به هرگونه واکسن برای ریشه‌کنی کرونا تاکید داشته، اکنون به صف سفارش دهندگان واکسن کرونا پیوسته و برای آن از هم اکنون بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری درنظر گرفته است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  2 بهمن  1399  ، کدخبر:84194020 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین