پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا در مراسمی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد 'کالج دفاعی ناتو' در رم برگزار شد، از پیمان آتلانتیک شمالی خواست تا در مواجهه با پدیده پناهجویان به این کشور که تنها گذاشته شده است، کمک بیشتری کرده و به تعهدات خود عمل کند.

شعارسال: وی در مراسم پنجاهمین سالگرد انتقال مدرسه نظامی ناتو به شهر رم، که با حضور 'ینس استولتنبرگ' دبیرکل ناتو برگزار شد، گفت: ایتالیا به تحمل وزنه مهاجرت ها از مسیر مدیترانه ادامه داده و با وجود تعهدات اتخاذ شده در اروپا، عملا تنها مانده است. بنا براین نیاز به تعهد بیشتر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جنوب اروپا برای شکل دادن به اقداماتی که برای مواجهه با این پدیده اتخاذ شده است، می باشد.

رئیس جمهوری ایتالیا افزود: ایتالیا همواره به درخواست متحدان شمالی خود پاسخ داده و به همین دلیل امروز خواهان همان صداقت در مواجهه با تنش های کنونی در عرصه مدیترانه برای اوضاع بی ثباتی است که از عراق و سوریه تا لیبی در این سواحل ادامه دارد.

وی ادامه داد: این موضوعات تعیین کننده ای است که غرب را متعهد می کند، در حالی که ایتالیا به تنهایی متحمل این وزنه در مسیر مدیترانه شده است.

ماتارلا در این مراسم بطور رسمی از ناتو خواست تا وارد این موضوع شده و به تصمیمات اتخاذ شده در نشست ورشو عمل کند.

وی همچنین به نگرانی کشورش از سردی فزاینده میان آمریکا و روسیه اشاره کرد و گفت: پایان دادن به تنش های غیر منطقی که خطر آنرا هر روز نظامیان ما متحمل می شوند ، اجتناب ناپذیر است. قدرت نمایی تنها آغاز تنشی است که بعدا نیاز به سال ها اعتماد متقابل دارد.

وی افزود: نیاز به گفت و گو برای خروج از یک تونل خطرناک، حتی با روسیه است. برگزاری شورای 'ناتو- روسیه'، گامی صحیح بود و امیدواریم که این نخ پاره نشود. امیدواریم که روسیه بخواهد بطور جدی در این جهت همکاری کند.

گفتنی است که مدرسه نظامی ناتو در سال 1951 میلادی تاسیس و در سال 1966 به رم منتقل شده است. این تنها موسسه پیمان اتلاتنیک شمالی است که به آموزش و شکل دادن سران آن از طریق برگزاری کلاس های آموزشی، سمینارها و پانل های سطح بالا می پردازد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 23 مهر 1395، کدمطلب: 82265898 (5608722) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین