پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
آژانس پناهندگان ملل متحد اعلام کرد: به دنبال واژگونی دو قایق دیگر در آب‌های ایتالیا شمار تلفات مهاجران در دریای مدیترانه در ۲۰۱۶ به ۵۰۰۰ تن رسید.
شعارسال: طبق اعلام آژانس پناهندگان ملل متحد در دو حادثه اخیر واژگونی قایق در آب‌های ایتالیا حدود ۱۰۰ مهاجر ناپدید شدند که احتمال می‌رود جان خود را از دست داده باشند. به این ترتیب برآوردها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ حداقل ۵۰۰۰ تن در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ و میر ناشی از عبور مهاجران از دریای مدیترانه برای ورود به کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۶ به اوج خود رسید. سال گذشته بیش از یک میلیون نفر، تن به این سفر داده که عمدتا قصد داشتند خود را از ترکیه به یونان برسانند. از میان این افراد ۳۷۷۱ کشته شدند.

ویلیام اسپیندار، سخنگوی آژانس پناهندگان ملل متحد گفت: در سال ۲۰۱۶ تعداد افرادی که جان خود را در دریای مدیترانه از دست دادند از ۵۰۰۰ تن گذشته است. به این مفهوم که روزانه به طور میانگین ۱۴ تن برای داشتن یک زندگی امن و بهتر در اروپا قصد عبور از دریای مدیترانه را داشته اما کشته شده‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، پایین بودن کیفیت قایق‌های حامل مهاجران و تاکتیک‌های قاچاقچیان برای جلوگیری از شناسایی مهاجران توسط مقامات، موجب افزایش مرگ و میر در دریای مدیترانه شده و عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان را سخت‌تر می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری زنان قم، تاریخ انتشار: 4 دی 1395، کدخبر: 4569 ، www.zananeqom.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین