پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
موضوعی که باید دلایلش را در ضعف مطالبه گری افکار عمومی، ناتوانی نمایندگان ما مجلس و تلاش مدیران برای حفظ میز و مسئولیت بجای پیگیری خواسته‌های استان دید.
شعار سال: بوشهر اگرچه از نظر درآمدزایی برای خزانه کشور جزو استان های پیشتاز کشور می باشد، اما زمانی که پای پروژه های زیرساختی نظیر راه آهن مطرح است، جزو اولویت های دست چندم به حساب می آید.

پروژه اتصال بوشهر به خط ریلی کشور در سال 1386 کلید خورد، اما چهارسال بعد به دلیل تزریق نشدن اعتبار متوقف گردید.

با پیگیری های صورت گرفته، بهمن ماه 1397 مجددا این پروژه در حدود 25 کیلومتر در محدوده شهرستان تنگستان فعال شد، درحالی که راه آهن در استان بوشهر 500 کیلومتر طول دارد.

از طرفی، اعتباراتی که برای این پروژه درنظر گرفته شده، کفاف هزینه های آن را نمی دهد و شنیدن سوت قطار در استان همچنان رویا است.

برآورد کنونی نشان می دهد راه آهن بوشهر نیازمند 5 هزار میلیاردتومان اعتبار است، اما سهم آن از بودجه سال آینده فقط 100 میلیاردتومان برآورد شده، چیزی حدود دو درصد.
 


ضمن اینکه در لایحه بودجه 1400، به ردیف راه آهن بوشهر- شیراز، "خط آنتنی جهرم" هم اضافه شده که به معنای سهیم شدن این شهرستان استان فارس از اعتبار راه آهن بوشهر می باشد. اتفاقی که باید دلیل آن را به حوزه انتخابیه رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس و تعامل وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه با وی مرتبط دانست!

با همین حساب می توان گفت سهم راه آهن بوشهر از بودجه های سالانه به شوخی شبیه است.

راه آهن بوشهر در اولویت نهم بودجه

نگاهی به دریف توسعه ریلی کشور در بودجه سال آینده نشان می دهد راه آهن بوشهر- شیراز از نظر برآورد اعتبار در رتبه نهم قرار دارد.
 


براین اساس راه آهن های تبریز، یزد به شیراز- تهران به سنندج، مبارکه اصفهان به شهرکرد، اردبیل، قزوین به رشت- خرم آباد به اندیمشک و راه آهن غرب کشور بیش از پروژه بوشهر برای شان اعتبار پیش بینی شده است.

موضوعی که باید دلایلش را در ضعف مطالبه گری افکار عمومی، ناتوانی نمایندگان ما مجلس و تلاش مدیران برای حفظ میز و مسئولیت بجای پیگیری خواسته های استان دید.

باید منتظر ماند و دید نمایندگان فعلی استان در مجلس تا چه اندازه برای پیگیری راه آهن توانمندی و تکاپو خواهند داشت و آیا می توانند این پروژه را به اولویت های بالاتر بودجه ای منتقل کنند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خلیج فارس، تاریخ انتشار ۷ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: 378849، pgnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین