پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
یکی از ارزان ترین و ایمن ترین روش جابجایی مسافر و کالا حمل ونقل ریلی است و اجرای آن نقش محوری و کلیدی برای توسعه متوازن هر منطقه دارد.

شعار سال: یکی از ارزان ترین و ایمن ترین روش جابجایی مسافر و کالا حمل ونقل ریلی است و اجرای آن نقش محوری و کلیدی برای توسعه متوازن هر منطقه دارد.

پروژه راه آهن شیراز، بوشهر، عسلویه از مصوبات استانی دولت نهم در سال 84 بود که همچنان به دلیل عدم تخصیص اعتبارات ملی و به روش فاینانس روی زمین مانده ومحقق نشده است.

در این نوشتار کاری به سفرهای مسولان کشوری، وعده مسولان استانی و مشخصات فنی کامل این طرح نداریم و از حوصله مقال خارج است؛ اما به طور خلاصه این خط ریلی به طول647 کیلومتر و دارای 19 قطعه، دارای دو بخش است که بخش نخست حد فاصل بوشهر به شیراز به طول 640کیلومتر و بخش دوم حد فاصل اهرم به عسلویه به طول200کیلومتر است.

یکی از قطعات مهم، کلیدی و تاثیر گذار این پروژه ملی، خط ریلی اهرم- فراشبند است که از انشعابات ایستگاه مرودشت در شمال شیراز از مسیر فیروز آباد، فراشبند، اهرم به سمت بوشهر منتهی می شود.

اما پرسش اساسی اینجاست؟ چرا پروژه راه آهن اهرم- فراشبند توسط مسولان محلی در سالهای اخیر به طور ویژه رسانه ای و اطلاع رسانی نشد؟ چرا مردم، فعالین سیاسی، اجتماعی و مسولان تنگستان بی تفاوت و سر سری از این موضوع مهم می گذرند؟

چرا در نشست های مختلف به سمع و نظر سایر مسولان رسانده نمی شود و از آن دفاع نمی گردد؟

این سکوت و بی تفاوتی نشانه چیست؟ این سهل انگاری، کوتاهی و روزه سکوت موجب شد روزگاری عالیشهر و تل سیاه از تنگستان انتزاع شود، تونل تنگستان تغییر نام پیدا کند، کارخانه سیمان عملیاتی نشود، همین تعلل و انفعال در برابر موضوع مهم خط ریلی موجب شد یکی از همسایگان تنگستان خواستار خط ریلی آنتنی در ورودی شهرشان شوند که استاندار بوشهر و نماینده سابق دشتی وتنگستان خط بطلان روی آن کشیده واعلام کردند مسیر ریلی اهرم فراشبند قابل تغییر نیست.

بالاخره راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه یک روز از سر گرفته می شود و این خط ریلی از اهرم مرکز تنگستان می گذرد و رویایی است که به حقیقت تبدیل می شود.

راه آهن اهرم، فراشبند در کنار احداث راه اصلی دو شهر اهرم، فراشبند با عنوان دومین محور ارتباطی استان های بوشهر به فارس موجب شکوفایی و توسعه زیربنایی و اقتصادی منطقه و افزایش فرصت های شغلی خواهد شد، ضمن اینکه این مهم موجب تقویت ظرفیت های بالقوه منطقه پارس شمالی می شود.

ضروریست مردم، رسانه ها، فعالین اجتماعی و مسولان محلی تنگستان با هوشیاری و اهتمام ویژه ای به این پروژه زیربنایی و ملی توجه داشته و مطاله گری کنند، هرچند برای نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس شورای اسلامی برای از سرگیری و تسریع در اجرای راه آهن بوشهر، شیراز، اهرم به دلیل ارتباطاتش با وزیر راه، در میان افکار عمومی نقش ویژه ای تصور شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پیغام بوشهر، تاریخ انتشار: 27 اسفند 1395، کد مطلب: 81197 :www. peigham.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین