پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: مجتمع‌های پالایشگاهی و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه کمک زیادی به درآمد استان نمی‌کنند.

شعارسال: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: مجتمع‌های پالایشگاهی و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه کمک زیادی به درآمد استان نمی‌کنند.

 رضا عوض پور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به بحث درآمدها و معافیت‌های مالیاتی میلیاردی شرکت‌های پتروشیمی عنوان کرد: بسیاری از مجتمع‌های پالایشگاهی و شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه کمک زیادی به درآمد استان نمی‌کنند و از طریق ظرفیت‌های قانونی و مصوبه دولت مبنی بر تسری معافیت مالیاتی مناطق آزاد به مناطق ویژه، معافیت مالیاتی گرفته اند.

وی با بیان اینکه با وجود پیگیری‌های انجام شده از سهم ۹ درصدی مالیات ارزش افزوده چیزی عاید استان نمی‌شود، افزود: هر چند مدیریت ارشد استان رایزنی‌های زیادی با مجلس و دولت دارد که اگر این موضوع به عنوان مطالبه عمومی استان تحقق یابد سهم استان از محل درآمدهای عسلویه چشمگیر بوده و در حوزه زیرساخت‌ها و به خصوص مبلمان شهری شاهد بهبود خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اظهار کرد: ۷۲۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم که برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها به ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

عوض پور افزود: علاوه بر پروژه‌های نیمه تمام، ۶۸۶ پروژه خاتمه یافته دارای مطالبات وجود دارد که در این خصوص باید حدود ۲۰۵ میلیارد تومان پرداخت شود و بیشترین حجم پروژه نیمه تمام نیز در فصل‌های حمل و نقل، بهداشت و درمان، آموزش، آب و ورزش است.

وی تاکید کرد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات در سال جاری می‌توانیم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران را انجام دهیم که برای این مهم یک هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر اضافه کرد: با شرایط موجود، به استثنا موارد اضطرار مانند آب، اصلاً به دنبال آغاز پروژه‌های جدید نیستیم.

این مسئول با اشاره به ضرورت ساماندهی طرح‌های نیمه تمام گفت: سال گذشته پنج پروژه شامل ۳ پروژه شیلاتی، یک ورزشی و یک پروژه درمانی به بخش خصوصی واگذار شده است و همچنین تکمیل ۲۱ پروژه بهداشتی و آموزشی مانند احداث مدارس نیز با استفاده از ظرفیت خیرین انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال گذشته حجم منابع اعتباری استان به طور تقریبی ۷۹۹ میلیارد تومان بود که در شورای برنامه‌ریزی استان، بر اساس چارچوب کارشناسی میان شهرستان‌ها و فصل‌های مختلف توزیع شد و در پایان سال، این اعتبارات به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با بیان اینکه درصد تخصیص منابع در پایان سال گذشته، ۷۶ درصد بوده است، ادامه داد: در استان بوشهر با وجود تمام محدودیت‌ها از ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان درآمد مصوب استانی، ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به رشد ۱۶.۴ درصدی اعتبارات در سال جاری گفت: مجموع اعتبارات عمرانی سال جاری که تاکنون ابلاغ شده حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است که تقسیم استانی آن هفته آتی در جلسه شورای برنامه ریزی انجام می‌شود.

عوض پور با بیان اینکه در سال جاری ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده است، عنوان کرد: در قانون بودجه امسال ۲۳ طرح ملی شامل راه آهن، راه‌ها، سدها، و فضاهای آموزشی با مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین ۱۶ طرح استانی ویژه و ملی استانی با حدود ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر عنوان کرد: با تحلیل انجام شده و طبق آمار رسمی از سال ۸۰ تاکنون نرخ بیکاری ما همواره بالای ۹ درصد بوده که حداکثر نرخ بیکاری تا ۱۳.۳ درصد نیز رسیده است. در سال‌های ۸۱، ۹۲، و ۹۳ نرخ بیکاری ۹ درصد و در سال ۸۹، برابر با ۱۳.۳ درصد بوده است. از سال ۹۵ به بعد نیز نرخ بیکاری در استان کاهش داشته است و تا انتهای سال ۹۷ میانگین سالانه آن از ۱۱.۳ به ۱۰.۵ درصد رسیده است.

شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم مشمول طرح فوق العاده مناطق عملیاتی

رضا عوض پور یادآور شد: از ابتدای سال ۹۸ فوق العاده مناطق عملیاتی برای نیروهای رسمی و پیمانی و نیروهای قراردادی پرداخت می‌شود. همچنین بازنشستگان در سال‌هایی که در دوران دفاع مقدس شاغل بوده اند می‌توانند از این مزایا استفاده و مطالبات خود از ابتدای برنامه ششم توسعه را دریافت نمایند که سه شهرستان بوشهر، گناوه و دیلم مشمول این طرح می‌باشند.

وی اظهار کرد: به دلیل نوع نگاه استان و اهمیت موضوع آب، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری به آب استان اختصاص داده شده که این میزان شامل سدها، نوسازی شبکه، حق چاه‌ها، احداث مخازن و آبرسانی سیار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تاکید کرد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، طی مصوبه دولت، نفت باید ۳ درصد از قراردادها و طرح‌های خود در یک نقطه خاص را برای پروژه‌های توسعه‌ای و کمک به آبادی آن نقاط هزینه نماید، لذا با هماهنگی نمایندگان استان قرار شده این اعتبار را برای پروژه‌هایی که به توسعه استان کمک می‌کند -مصوب شورای برنامه ریزی- اختصاص دهیم.

اعتبارات سفر ریاست جمهوری بین ۶۰ طرح و ۱۹۳ پروژه توزیع می‌شود

عوض پور با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر ،۲ هزار و ۵۳ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این اعتبار بین ۶۰ طرح و ۱۹۳ پروژه توزیع می‌شود که یک طرح می‌تواند شامل چندین پروژه باشد. از این میزان اعتبار، حدود یک هزار و ۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و یک هزار و ۴۶ میلیارد تومان نیز در سال ۹۹ توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در قانون بودجه ردیف نداشته است، گفت: ساخت این بیمارستان به عنوان جایگزین بیمارستان ۱۷ شهریور سابق -که در سال ۹۵ دچار آتش سوزی شد- از محل اعتبارات مدیریت بحران آغاز شده است، تا الان نزدیک به ۸ میلیارد تومان از محل منابع مدیریت بحران و ۴ میلیارد تومان نیز از محل توزیع برنامه و بودجه در آن هزینه کرده ایم، اما این بیمارستان برای تکمیل نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که تنها راهکار ممکن لحاظ کردن آن در مصوبات سفر رئیس جمهور بود که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات پروژه بیمارستان برازجان به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به بودجه تخصیص یافته به دانشگاه‌ها از محل سفر رئیس جمهور گفت: با توجه به ضعف دانشگاه خلیج فارس از حیث پذیرش دانشجو که سبب شده رتبه‌های خوب استان نتوانند وارد این دانشگاه شوند، لذا اولویت اول ما تقویت دانشگاه خلیج فارس، به عنوان دانشگاه مادر استان بوده است تا بتوانیم ظرفیت پذیرش دانشجوی نوع اول را در آن تقویت کنیم.

عوض پور تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی روزانه در کشور ۱۴ درصد است در حالی که این آمار در بوشهر ۶ درصد است که آسیب ناشی از این موضوع متوجه فرزندان استان است.

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار :2 خرداد 98، کد خبر: 98030200727،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین