پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۲۴۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: مسئولان اقتصاد کشور را به جایی رسانده اند که باید منتظر تصمیم مقامات آمریکا باشیم.
شعار سال: اقتصاد ایران این روز‌ها منتظر آغاز برنامه‌های جو بایدن درباره ایران و منطقه خاورمیانه است تا بلکه ازسرگیری مذاکره یا بازگشت آمریکا به برجام گره‌های کور اقتصادی ایران را باز کند.

محمد قلی یوسفی، تحلیلگر مسائل اقتصادی، در این باره اظهار کرد: مثل روز روشن است که هر چقدر کشور‌ها بتوانند با هم تعامل سازنده داشته باشند همه نفع می‌برند. دقیقاً مثل اینکه اگر فقط یک نفر تلفن داشته باشد، برای او کارایی نخواهد داشت. اما حالا که همه مردم تلفن دارند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. همین وضعیت در مورد روابط بین‌المللی اقتصادی-تجاری صدق می‌کند. اما متاسفانه حال و روز اقتصاد ما در گرو این است که ببینیم دیگران درباره ما چه مواضعی اتخاذ می‌کنند و این بدترین موقعیتی است که یک کشور می‌تواند با آن مواجه شود.


استاد دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: این نشان می‌دهد ما نه تنها نتوانسته‌ایم نظام اقتصادی‌ای برقرار کنیم که کشور‌های دیگر به ما نیاز داشته باشند بلکه مناسبات مالی و تجاری‌مان را متکی بر لبخند دیگران می‌بینیم که این بسیار خسارت‌بار است. در واقع اقتصاد ما الان به تصمیم دولتمردان آمریکا گره خورده است.


او اضافه کرد: این در حالی است که دیپلماسی باید به گونه‌ای مدیریت شود تا کشور بتواند از فضای بین‌المللی به نفع مردم استفاده کند. در واقع هنر دیپلماسی چیزی جز این نیست که در دنیای آشفته بیشترین امکانات و مزایا برای مردم فراهم شود که این مهم از طریق سیاست‌های منطقی و واقع‌بینانه امکان‌پذیر است.


تحلیلگر مسائل اقتصادی توضیح داد: مشکل کشور ما این است که افراد مرتبط و غیرمرتبط با بحث دیپلماسی به بهانه مسائل شخصی تمام رفاه و آسایش مردم را فدا می‌کنند. واقعیت این است که مسئولان باید در قبال مردم به این پرسش جوابی قانع‌کننده بدهند که تصمیم‌هایشان چه ارمغانی برای آن‌ها داشته است؟ کسی منتظر شنیدن ذکر مصیبت و بیان مشکلات نیست و مردم به حق انتظار دارند دست‌اندرکاران از توفیق‌های خود گزارش بدهند. در غیر این صورت نارضایتی‌های اجتماعی به طور جدی خودنمایی خواهد کرد.


محمد قلی یوسفی در پایان گفت‌: مسئولان باید پاسخ بدهند چه جوابی برای ناامیدی مردم دارند و بگویند چرا مردم خانه‌دار شدن و حتی تفریح‌های عادی را از ذهن خود خارج کرده‌اند؟

چکیده گفتگو با محمد قلی یوسفی

-مسئولان بگویند تصمیم‌هایشان چه ارمغانی برای مردم داشته است
-کسی منتظر شنیدن ذکر مصیبت و بیان مشکلات نیست
-متاسفانه حال و روز اقتصاد ایران در گرو این است که ببینیم دیگران درباره ما چه مواضعی اتخاذ می‌کنند
-نتوانسته‌ایم نظام اقتصادی‌ای برقرار کنیم که کشور‌های دیگر به ما نیاز داشته باشند
-اقتصاد ما الان به تصمیم دولتمردان آمریکا گره خورده است
-هنر دیپلماسی چیزی جز این نیست که در دنیای آشفته بیشترین امکانات و مزایا برای مردم فراهم شود
-مسئولان باید پاسخ بدهند چه جوابی برای ناامیدی مردم دارند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۴۶۱۱۵۰، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین