پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
مسلخی گفت:امیدوارم مسئولان جشنواره امسال آنقدر نقدپذیر باشند که اشتباهات و سیاست گذاری‌های غلط امسال خود را بپذیرند.
شعار سال: شهرام مسلخی کارگردان «یقه سفید ها» در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود به جای ۱۶ فیلم، آثار بیشتری در جشنواره فیلم فجر نامزد می‌شدند، گفت: به نظرم از آنجایی که داوران این دوره جزو بهترین‌های چند سال اخیر جشنواره بودند پس روی انتخاب فیلم‌ها هیچ نظری ندارم و حتما با این تیم داوری استحقاق نامزد شدن را دارند و حتما درست پیش رفته است.

این کارگردان ادامه داد: البته بگذریم از اینکه فیلم‌ها شرایطی هم دارند یعنی تا حدودی نگاهمان را به سمتی می‌برد که دولتی هستند و فیلم مستقلی وجود ندارد، ولی قطعا باید به نگاه و سلیقه داوران احترام بگذاریم. اینکه چرا تعداد فیلم‌های نامزد شده کم است به سیاست گذاری و مدیریت اشتباه جشنواره بر می‌گردد که ربطی به داوران ندارد.

وی افزود: حالا چرا سیاست گذاری غلطی دارند، چون همه ما فیلمسازان که در شرایط کرونای امسال و با آن سختی ها، فیلم ساختیم می‌دانستیم فعلا اکران عمومی نخواهیم داشت و تنها امیدمان به جشنواره فیلم فجر بود که آنجا نمایش داده شود، اما با این عملکرد روبرو شدیم که همه را کنار گذاشتند و فقط ۱۶ فیلم حق نمایش پیدا کرد.

او بیان کرد: در این وانفسا فیلم اولی‌ها بیشتر از همه اذیت شدند، چون پیدا کردن سرمایه گذار در شرایط کرونا و گذشتن از هفت خوان تولید به شدت دشوار است حالا فکر کنید از این سد‌های محکم گذشتند و فیلمشان را دو دستی به جشنواره تحویل دادند، اما با درب بسته مواجه شدند و حتی نتوانستند یک نمایش بگیرند.

این کارگردان اظهار کرد: به نظرم مسئولان جشنواره فیلم فجر اشتباهات بزرگی در روند برگزاری انجام دادند که تاثیرات آن را در سال آینده خواهند دید یکی از آن‌ها در بخش تولیدات است که باعث شد تهیه کننده‌ها و سرمایه گذاران بدبین شوند و قول می‌دهم سال آینده بخش تولید کمرنگ خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال مسئولان جشنواره با زبان چرب و فریبنده و فقط با این نیت که تنور جشنواره را گرم نگه دارند جلو آمدند و به نوعی امید در دل فیلمسازان انداختند تا فیلمشان را به جشنواره بدهند و سبد آثار خالی نماند، هیئت انتخاب را هم برداشتند و این امیدواری در دل فیلمسازان بیشتر شد، اما جلوتر که آمدیم بازی عوض شد و هرکاری که خودشان خواستند کردند و اشتباهی مرتکب شدند که باعث ناامیدی مطلق شد.

مسلخی بیان کرد: امیدوارم مسئولان جشنواره اینقدر نقدپذیر باشند که اشتباهات و سیاست گذاری‌های غلط امسال خود را بپذیرند و حداقل از فیلمسازان بخصوص فیلم اولی‌ها دلجویی کنند.

این تهیه کننده گفت: مشکل بعدی جشنواره امسال این بود که نباید دبیر جشنواره عوض می‌شد همان قبلی که تجربه چند ساله هم داشت می‌ماند و کارش را پیش می‌برد.

مسلخی در پایان عنوان کرد: در نهایت امیدوارم حداقل این ۱۶ فیلمی که نامزد شدند در شرایط خوبی اکران عمومی شوند تا امیدی در سینما ایجاد کند و باعث شود مخاطب به سالن‌ها برگردند و سینما از این وضعیت بحرانی رهایی یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۴۷۳۴۰، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
هميشه وقتي چيزي رو از ساختار اصلي خودش رها ميكنيم مشكلات زيادي ميزنه بيرون
جشنواره هم از اين قاعده مستثني نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین