پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان ایرانی به جای استفاده از پلتفرم و طراحی داخلی، همچنان به مونتاژکاری ادامه می‌دهند.
شعار سال: ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو گفت: برای مونتاژ کار شدن خودروسازان باید جوانب مختلف را در نظر بگیریم البته یکی از روش‌های خودروساز شدن این است که از فرآیند مونتاژ کار را شروع کنیم.

او بیان کرد: خودروسازان بزرگ، مانند تویوتا و هوندا از خودروسازان آمریکایی تکنولوژی ساخت خودرو را دریافت کردند، کیا و هیوندای هم مدتی محصولات خودروسازان دیگر را مونتاژ می‌کرد و بعد از گذشت بازده زمانی خیلی از روش‌ها را در شرکت خود بومی سازی کرد.
 
تولید و ارزیابی کیفیت و مونتاژ

این کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های مختلف برای روش تولید و ارزیابی کیفیت و مونتاژ برنامه‌هایی دارند که پیاده سازی همان برنامه‌ها زمان بر است. نکته این است که این دوران برای خودروسازان زمان گذر محسوب می‌شود و در تمام کشور‌ها بعد از اینکه زمان گذار طی شد، خودرو ساز به سمت توسعه محصولات خود می‌رود، اما در کشور ما این اتفاق رخ نداده است و در همان توسعه مونتاژ مانده ایم.

خلخالی تشریح کرد: مشخص است که چرا به سمت مونتاژ رفته ایم، زیرا همه خودروسازان در ابتدا این روش را انتخاب کرده اند و به مرور مسائل تولید، کیفیت و نظام‌های مربوط به تولید خودرو را ارتقا دادند، اما ما در همین کار مونتاژ مانده ایم و نتوانستیم محصولات را توسعه دهیم.

او ادامه داد:اگر خودروسازان محصولاتشان را با پلتفرم متعلق به خود طراحی کنند، یک مزیت اقتصادی برای آن‌ها محسوب می‌شود، اما خودروسازان داخلی به این شکل عمل نکرده اند و متاسفانه مونتاژکاری را ادامه داده اند و به فکر بومی سازی محصولات نیوفتاده اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از قطعه نیوز، تاریخ انتشار:۱۲بهمن ۱۳۹۹، کدخبر ghatenews.com، ۱۲۷۰۲
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین