پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور از بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانیخودروسازان به زنجیره تامین داخلی خبر داد.
شعار سال: اکنون مجموع بدهی خودروسازان به زنجیره تامین داخلی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و مانده بدهی معوق تعیین تکلیف نشده خودروسازان به قطعه‌سازان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

در همین زمینه، "محمدرضا نجفی‌منش" رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: اواخر پارسال خودروسازان نیمی از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی مصوب شده از سوی شورای پول و اعتبار را دریافت کرده و بین قطعه‌سازان تقسیم کردند.

وی بیان‌داشت: اکنون پنج هزار میلیارد تومان آن باقی‌مانده که نیاز به مصوبه جدیدی نداشته و فقط باید تاریخ مصوبه قبلی از سوی بانک مرکزی برای پرداخت، تمدید می‌شد.

نجفی‌منش خاطرنشان‌کرد: در جلسه اخیر با مسوولان بانک مرکزی، مقرر شد باقی‌مانده پنج هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات در اختیار دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا قرار بگیرد، با این پیش‌شرط که ۸۰ درصد این مبلغ را به قطعه سازان بدهند.

وی تصریح‌کرد: به‌طور قطع تحقیق تسهیلات یاد شده در ایام باقی‌مانده تا پایان سال می‌تواند موجب رونق قطعه‌سازی و خودروسازی شده و ما را در تحقق شعار "جهش تولید" یاری کند.

عملیاتی شدن اوراق گام

این مقام صنفی همچنین از عملیاتی شدن استفاده از اوراق گام برای قطعه‌سازان خبر داد و افزود: مقرر شده که این مهم اجرایی شود شرکت‌هایی که خواستار استفاده از این شیوه هستند باید کد بورسی سجام دریافت کنند.

وی یادآور شد: اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازار‌های پول و سرمایه است که تسهیلات جدید را برای تامین مالی بدون تورم بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌کند.

نجفی‌منش ادامه‌داد: به اتکای این اوراق، تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط از بانک عامل، درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند و دارنده این اوراق می‌تواند گواهی را تا زمان سررسید نزد خود نگه دارد یا به فروشنده مواد اولیه بدهد.

اکنون از حدود یک‌هزار و ۲۰۰ قطعه‌ساز رسمی فعال در رده‌های ۱، ۲ و ۳ با جمعیت حدود ۵۵۰ هزار نفری، نزدیک به ۴۰۰ واحد تعطیل و ۳۰۰ واحد نیمه‌تعطیل هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۱۹۰۳۹۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین