پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در روستای امان آباد شهرستان اراک با حضور استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید.
شعار سال: این نیروگاه خورشیدی که به منظور تامین انرژی الکتریکی یک مزرعه دامپروری ایجاد شده با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال تکمیل و راه‌اندازی شده است.

استاندار مرکزی در آیین آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: تامین انرژی الکتریکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و این استان ظرفیت مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی دارد.

سید «علی آقازاده» افزود: تامین انرژی الکتریکی با شیوه‌های نوین و پاک از سرمایه‌گذاری‌های با ارزش است که با توجه به آلایندگی هوای اراک نیاز است از این توان بیشتر بهره گرفته شود.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز، سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی نیز هزینه‌بری بالایی دارد اما، نکته قابل توجه در این راستا آن است که ایجاد سلول‌های خورشیدی و صفحات سولار در شهرستان خمین که در مرحله تولید آزمایشی است به عنوان مزیت و فرصت برای استان محسوب شده و پیش‌بینی می‌شود با تولید انبوه آن در تابستان امسال بتوان گام اساسی در راستای پاسخگویی به نیازها برداشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: تولید انبوه این تجهیزات بوم انرژی الکتریکی، نقش موثری در کاهش هزینه‌ها دارد و انتظار است که از این فرصت به درستی در توسعه اقتصادی استان بهره گرفته شود.

آقازاده اظهار داشت: استان از نظر روزهای آفتابی مزیت مطلوب دارد و باید از این فرصت با سرمایه‌گذاری درست انرژی خورشیدی بهره برد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1399، کد خبر: 1130793،  www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
انرژی های پاک در ایران باید در شهر های صنعتی بیشتر از اینی که هست پا بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین