پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
عربستان سعودی با حمله به فرودگاه بین المللی صنعا و تخریب آن و نیز محاصره یمن باعث مرگ بیش از ۸۰ هزار بیمار یمنی شده است.
شعار سال: حملات پی در پی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا و تعطیلی آن باعث شده است که طی چهار سال و نیم گذشته ۸۰ هزار بیمار یمنی که نیاز به درمان در خارج از این کشور داشتند جان خود را از دست بدهند. «خالد الشریف» مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا گفت که بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا طی چهار سال و نیم باعث مرگ بیش از ۸۰ هزار بیمار شد که نیاز به درمان در خارج از کشور داشتند.
 
بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا

الشریف در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا باعث خسارت‌های زیادی در عرصه انسانی و بهداشتی و همه جنبه‌های زندگی مدنی غیرنظامیان شده است. وی تأکید کرد که مشکلات مردم یمن که از چهار سال و نیم آغاز شد و همچنان ادامه دارد و هزاران مورد نیز به دلیل جنایت بستن فرودگاه جان خود را از دست دادند جنایتی که به دلیل بی تفاوتی جامعه جهانی همچنان ادامه دارد.

الشریف تصریح کرد که بیش از ۴۵۰ هزار بیمار یمنی همچنان نیاز به سفر به خارج از کشور به دلیل ادامه جنگ و وخامت اوضاع بهداشتی به دلیل محاصره کامل یمن، هستند. مدیر کل فرودگاه صنعا در ادامه گفت که بیش از یک میلیون بیمار نیز در نتیجه کمبود دارو‌های بیماری‌های خاص در معرض مرگ قرار دارند و بیش از سه هزار بیمار در وزارت بهداشت ثبت نام شده اند که دچار مشکلات قلبی هستند و نیاز شدید برای سفر به خارج برای درمان دارند.

الشریف همچنین گفت که بیش از یک میلیون یمنی نمی‌توانند وارد یمن شوند و هزاران دانشجو نیز در داخل از بورسیه‌های تحصیلی خود به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعا و محاصره یمن توسط عربستان و متحدانش محروم هستند. خالد الشریف در ادامه گفت که خسارت‌های مستقیم حمله به فرودگاه بین المللی صنعا توسط نیرو‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.
 
رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران

در تحولی دیگر، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. از سوی دیگر، حداقل چهار افسر سعودی در حمله موشکی به پایگاه «تداوین» در استان مأرب کشته و چند نفر زخمی شدند.

منابع قبیله‌ای در استان مأرب روز گذشته-شنبه- از اصابت حداقل دو موشک به محل استقرار نیرو‌های ارتش سعودی در پایگاه «تداوین» خبر دادند. به نوشته وبگاه «البوابه الاخباریه»، این حمله موشکی در ساعات ابتدایی صبح امروز رخ داده و طبق گفته شاهدان، ارتش سعودی جسد چهار نیروی خود را از این پایگاه خارج کرده است که دو تن از آن‌ها با درجه سرگرد، یک نفر با درجه سروان و دیگری با درجه گروهبان هستند.

همچنین چهار شبه‌نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن نیز در این حمله موشکی کشته شده‌اند. هنوز مشخص نیست که چه گروهی این حمله را انجام داده است.
 
حمله موشکی و پهپادی

این دومین حمله موشکی به پایگاه تداوین در سه روز گذشته است، شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته نیز منابع محلی در استان مأرب از انفجار‌های پیاپی بر اثر حمله موشکی و پهپادی به این پایگاه خبر دادند.

استان مأرب ماه‌هاست که صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است. نیرو‌های دولت صنعاء پس از پیش‌روی‌های چند ماه گذشته توانسته‌اند از سه محور شمال، جنوب و غرب خود را به نزدیکی شهر برسانند؛ بنابراین گزارش، عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را مورد حمله نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار: ۱۹بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: jamaran.news، ۱۴۹۵۷۸۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
عربستانی ها چی میخوان از جون حقوق بشر؟ تیکه تیکه میکنن همه مبانی انسانیت رو بعد میشن دبیر حقوق بشر در جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین