پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
عرضه روغن خوراکی بالاتر از نرخ مصوب در مغازه‌های شهر بوشهر به علامت سوال شهروندان مبدل شده است.
شعار سال: با واگذاری توزیع روغن به خرده فروشی‌ها و خارج کردن انحصار این موضوع از فروشگاه‌های زنجیره ای، حدود یک هفته‌ای می‌شود که کمبود روغن در مرکز استان مرتفع شده است.

اگرچه هنوز عرضه روغن در شهرستان‌های استان و حتی شهر‌های تابعه شهرستان بوشهر در نوسان است و کمبود احساس می‌شود، اما انتظار می‌رود با توجه به اشباع عرضه این محصول در شهر بوشهر، به تدریج مشکل در سایر مناطق استان هم مرتفع و دیگر شاهد صف‌های طولانی مقابل برخی فروشگاه‌ها نباشیم.

اما پس از رفع مشکل کمبود روغن در شهر بوشهر، حالا گرانفروشی این محصول و عدم رعایت نرخ درج شده روی کالا به پرسش شهروندان مبدل گردیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد درحالی که روی بطری‌های دو لیتری روغن قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان درج شده، اما در مغازه‌ها با نرخ ۲۵ هزارتومانی به مردم عرضه می‌شود.

نرخ گذاری توسط سازمان صمت انجام شده

نایب رییس اتاق اصناف مرکز استان با تایید فاصله قیمتی روغن‌ها می‌گوید: تعیین قیمت از سوی سازمان صمت استان بوشهر انجام شده و اتاق اصناف یا اتحادیه خواربار و لبنیات نقشی در این تصمیم نداشته اند.

عباس نامدارزاده ادامه داد: اخیرا سازمان صمت استان فردی را برای تحویل روغن از کارخانجات تا مغازه‌ها معرفی کرده و مشخص کرده که وی روغن را با فلان قیمت دریافت و در مغازه‌ها نیز با قیمت اعلامی از سوی این سازمان عرضه کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ پیش از این، هر بطری روغن با فاصله قیمتی ۴۸۰ تومانی از کارخانه به دست مصرف کننده می‌رسد، اما از زمان تعیین واسطه، این فاصله قیمتی به ۸۵۰ تومان بابت هر بطری روغن افزایش یافته است.

افزایش هزینه‌ای که در گرانی‌های سرسام آور، از جیب شهروندان خارج می‌شود.

پیگیری برای دریافت توضیح از سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر تا زمان انتشار این گزارش بی نتیجه بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خلیج فارس، تاریخ انتشار:۲۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۳۸۱۷۶۱، www.pgnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
یا مشکل ا در زمینه توزیع هست یا تولید که در هردو زمینه هم مشکلاتی گریبان گیر ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین