شعار سال: سراتو بدلیل ممانعت از برخورد یک موتور سوار متخلف در خیابان یک طرفه ترمز می کند. راننده بخت پراید با وجود تلاش برای کنترل خودرو، به عقب سراتو می زند و خسارت بار می اورد. قانونا هم مقصر راننده پراید تشخیص داده می شود. اما ما که می دانیم مقصر واقعیف موتور سوار متخلف بود.
گزارش پلیس ارایه می شود و داستان به شرکت بیمه می رسد. باز هم بحث همیشگی و اجحاف زشت خودروی متعارف و غیر متعارف پیش می آید. سراتو با قیمت پژو پرشیا محاسبه می شود؟ اگر داستان را برای مریخی ها هم تعریف کنی، پناهندگی فضایی به شما می دهند.
اتفاقی است که افتاده و باید مدیریت نمود. نتیجه اینکه باید بر علیه راننده پراید شکایت حقوقی تنظیم شود. چند روز زندگی حرفه ای خودتان را باید برای اینکار تعطیل کنید؟ چه روز وقت راننده پراید را باید بگیرید؟ چقدر قرار است فشار بر راننده پراید برای جبران واقعی خسارت بیاورید؟ و ..... .
می دانید این داستان چرا بوجود آمده است؟ چون شرکت های بیمه گر برای کاهش ریسک ، پیش دستی کرده و قانون سرتا به پا مسئله دار و اجحاف گونه خودروی متعارف را مصوب کرده اند! راستی یک سوال دیگر؟ قانون برای رفاه شهروندان است یا شهروندان باید کمر شکسته زیر بار قانون باشند؟
ممکن است بگویید چرا بیمه بدنه نکردید؟ اگر هم بیمه بدنه می کریدم، باز هزینه از بین رفتن تخفیف و هزینه بیمه بدنه را باید شخصی پرداخت کند که هیچ تقصیری ندارد. مسلم بدانید ، نسل های بعدی مان به خیلی از این قوانین به دیده طنز و تحقیر نگاه خواهند کرد.
پول حرام، نوش جان تان . بعنوان یک زیان دیده ، به هیچ وجه از نظر شرعی حلال نمی کنم ، هر چند که علی الظاهر ، قانونی هم باشد.
خیلی مشتاقیم یکی از کارشناسان محترم صنعت بیمه ، جوابیه ای برای این درد دل بنویسند و پاسخی به پرسش مداوم مردم بدهند.
پاسخ بدهند که چرا بحث خودروی متعارف و نامتعارف را برای بالاتر از سقف تعهد بیمه خودروی مقصر محاسبه نمی کنند( تا سقف تعهد ، واقعی حساب شود و بالاتر از آن را بعنوان نامتعارف حساب کنند)؟ چرا بحث افت قیمت خودروی نسبتا نو در جبران ضرر و زیان دیده نمی شود؟ چرا تاکید بر تعمییر برخی از خسارات بجای تعویض دارند؟
مدیران محترم بیمه ای ، دنیا گرد است عزیزان من، امروز فشار آوردید، فردا از چند جای دیگرتان بیرون می زند. ما سازگاری می کنیم، اما شما اگر قبول ندارید ، ادامه بدهید.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال