پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تعریف امنیت غذایی در یک جامعه عنوان کرده است این امر هنگامی تحقق پیدا می‌کند که افراد در سطوح فردی، خانوار، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به غذای کافی، سالم و مغذی به‌صورت پایدار و به‌منظور داشتن زندگی فعال منطبق بر ترجیحات غذایی آن جامعه دسترسی داشته باشند.
شعار سال: در این میان اگر تولید داخلی غذا به واردات برای تامین نهاده وابسته باشد، به‌طور یقین به هر دلیلی از جمله تغییر تعرفه‌ها، سیاست‌های تجاری کشور صادرکننده، هزینه‌های تجارت و مبادله یا کاهش عرضه نهاده‌ها در بازار جهانی، طبیعتا باعث افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی شده و این افزایش قیمت، به بازار داخلی سرایت کرده و قیمت نهاده موردنظر را افزایش می‌دهد.
 
خطری که می‌تواند زنجیره غذایی کشور و متعاقبا امنیت غذایی افراد جامعه را تهدید کند.  افزایش شدید قیمت کالا‌های کشاورزی و دامی در بازار‌های جهانی این روز‌ها از موضوعاتی است که شرایطی نگران‌کننده پدید آورده است. رشد قیمت‌های جهانی گندم، سویا، ذرت، شکر و بسیاری از محصولات در بازار‌های جهانی باید زنگ هشدار قلمداد شود. در این شرایط چه باید کرد؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۳۷۳۹۹۱۱، donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
امنيت غذايي در ايران واقعا براي ده سال بعد به شدت سهمگين ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین