پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
در سطوح مختلف روابط حرفه‌ای (بالا به پائین، هم سطح و پائین به بالا)، آگاهی از روش‌های تخریبی و سازنده بیان نظرات مخالف، کمک کار بسیار خوبی در کسب موفقیت یا ایجاد موقعیت عدم موفقیت است. در متن زیر، بشکلی کاربردی به هفت حوزه از این نوع اشاره شده است.

شعار سال: پاول گراهام انواع مخالفت کردن را در هفت سطح، بشرح زیر طبقه بندی کرده است:

*** زبان اهانت آمیز: برررسی ها نشان می دهد که در پایین هرم سازمانی و اجتماعی، بیشترین و رایج ترین نوع مخالفت، دشنام دادن و توهین کردن است.

*** حمله شخصی به فرد: این مرحله حمله شخصی و به زیر سوال کشیدن طرف مقابل است و این که او حق نداشته یا حوزه اش نبوده که این را بگوید، بدون این که به منطق یا حرفش اشاره شود. این روش، الزاما روشی تخریبی بوده و می بایست با دو رویکرد خود اصلاحی و حمله متقابل ، به فرد مهاجم،پاسخ داد.

  *** واکنش به لحن طرف مقابل: در این نوع از نقد، نقد و زیر سوال بردن لحن گفتار طرف مقابل بدون اینکه به ابعاد و منطق مخالفت پرداخته شود،کانون توجه قرار می گیرد. در واقع با نوعی تهاجم شکلی و صوری مواجه هستیم.

***  نقض نظر طرف مقابل: مسئله ای در تناقض با مطلب طرح شده می آید اما باز استدلالی ندارد.

***  طرح کردن مسئله مقابل با دلیل و برهان: از این نوع، نحوه مخالفت جدی و مستدل می شود.

***  اثبات نادرستی: در این شکل از انتقاد، ایرادها و اشکال های موجود مشخص و چرایی آن بیان می گردد.

***  ایراد به منطق بحث: در مرحله بالای هرم یا سازمان رواج داشته، می توان به منطق یا نتیجه گیری یا استدلال مطرح شده ایراد گرفت و آن را رد کرد.


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
نقد در ایران اصلا اساس درستی پیدا نکرده و فرهنگ اعتراض به شدت دچار عقب موندگی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین