پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر نسبت به وضعیت وزنه برداری هشدار داد و گفت که خطر حذف از المپیک بیشتر از قبل این رشته را تهدید می‌کند.
شعار سال: توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر نسبت به وضعیت وزنه برداری هشدار جدی داد و عنوان کرد که "وزنه برداری با محرومیت از المپیک ۲۰۲۴ پاریس روبه‌رو است مگر اینکه نگرانی‌هایی که مربوط به مدیریت آن وجود دارد را برطرف کند. "

وزنه برداری که بیش از ۱۰۰ سال در المپیک حضور داشته اکنون در حال از دست دادن جایگاه خود است. باخ از ماه اکتبر ۲۰۲۰ بار‌ها نسبت به وضعیت وزنه برداری و تصمیماتی که گرفته شده، هشدار داده است.

باخ رسما اعلام کرد که اگر نگرانی‌هایی که وجود دارد برطرف نشود، هیات اجرایی IOC حضور وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دوباره مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
تغییرات چشمگیری در زمینه اصلاح مدیریت

هیات اجرایی نگران وضعیت وزنه برداری است، چون تغییرات چشمگیری در زمینه اصلاح مدیریت و فرهنگ حاکم بر آن دیده نشده است.

وزنه برداری در سال‌های اخیر درگیر مشکلات و حاشیه‌های فراوانی شده است. ابتدا که با رسوایی دوپینگ در المپیک لندن و پکن روبه‌رو شد. سپس تاماش آیان، رئیس پیشین فدراسیون جهانی به دلیل فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک مجبور به استعفا شد.
 
پس از آن تصمیمات هیات اجرایی نسبت به تغییر قوانین ضد دوپینگ، تعیین سرپرست موقت و قوانین حضور کاندید‌ها در انتخابات، مورد انتقاد IOC و کشور‌ها قرار گرفت. اکنون بسیاری از کشور‌ها نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارند.

تمام این اتفاق‌ها تاکنون منجر به کاهش اوزان وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ شده است، اما همچنان جایگاه این رشته در المپیک در خطر است.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۶۲۲۷، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین