پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۳۰۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
«کینگ مانی» نام یک ارز دیجیتال است که برخی برای سرمایه‌گذاری آن را خریده‌اند و برخی به ازای کارمزد فروش در یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای آن را دریافت کرده‌اند. ولی این ارز دیجیتال مشکلاتی دارد که به یک پروژه‌ی کلاه‌برداری بسیار شبیه است.
شعار سال: کاربران و اعضای یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای در دوره‌ای به جای پاداش و حق الزحمه خود می‌توانستند کینگ مانی دریافت کنند. این دارایی‌های دیجیتال به کیف پول‌های مجازی در سایتی به نام یوتی بایت منتقل می‌شد.

یوتی بایت نوعی صرافی است که شما می‌توانید در آن کینگ مانی و چند ارز دیجیتال دیگر را خرید و فروش کنید. یکی از اعضای شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای گفت: پس ازمدتی و با بالا رفتن قیمت کینگ مانی در این سایت، این صرافی اجازه‌ی خروج دارایی‌های دیجیتال را به دارندگان کینگ مانی نداد.

محتوای سئو‌محور و جذاب را از موسس سایت چطور یاد بگیرید

وی افزود: در حال حاضر هم کینگ مانی در این سایت خرید و فروش می‌شود. شما در این سایت می‌توانید کینگ مانی خود را به بیت کوین یا ارز‌های دیگری تبدیل کنید، ولی نمی‌توانید آن را از سایت خارج کنید.

مشابه‌های عبارت کینگ مانی در گوگل
 
این فرد که نخواست نامی از او آورده شود گفت: لیدر‌های شرکت به ما نمی‌گفتند که می‌توانیم در بازار آزاد هم کینگ مانی خریداری کنیم. ما را مجبور می‌کردند که کارت‌های تخفیف دومیلیون و صد و هشتاد هزار تومانی بخریم تا پورسانت آن را کینگ مانی بگیریم. من خودم بیست میلیون از این کارت‌های تخفیف که اصلا هم به دردم نمی‌خورد را خریدم تا کینگ مانی به دست بیاورم.

او درباره‌ی فروش کینگ مانی گفت: کینگ مانی در حال حاضر فقط در اینستاگرام یا به آشنایان فروخته می‌شود به این صورت که کسی در همان سایت یوتی بایت حسابی باز می‌کند و کسی که کینگ مانی دارد، آن را به حساب مذکور انتقال می‌دهد. در واقع نوعی اعتبار بی پشتوانه در سایت یوتی بایت.

کینگ مانی در یوتی بایت
وی گفت: حالا که کینگ مانی به اینجا رسیده شرکت در سایت خود اعلام کرده که این ارز هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارد! در حالیکه لیدر‌ها پیش از این می‌گفتند دکتر در مورد این ارز تصمیم می‌گیرد.

این خرید و فروش هم بسیار بی منطق است. پیج‌های فروش این ارز را بیش از ۴۰۰ میلیون می‌فروشند، ولی وقتی برای فروش ارز به آن‌ها پیام می‌دهید با قیمت ۱۴ میلیون این ارز را از شما خریداری می‌کنند.

ارز دیجیتال کینگ مانی در سایت کوین مارکت کپ  که یک سایت مرجع برای بررسی ارز‌های دیجیتال است لیست شده است.  کینگ مانی در این سایت به عنوان ۳۱۷۳ ارز دیجیتال دنیا لیست شده است.

نکته‌ی قابل توجه در مورد این ارز این است که قیمت آن در کوین مارکت کپ ۲۵۶۱ دلار قیمت گذاری شده است در حالی که در سایت یوتی بایت این ارز دیجیتال ۳۶۷۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. کوین مارکت کپ قیمت خود را بر اساس قیمت صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را خرید و فروش می‌کنند محاسبه می‌کند.

حجم خرید و فروش و همچنین صرافی‌هایی که از یک ارز پشتیبانی می‌کند دو عامل بسیار مهم در اعتبار یک ارز دیجیتال هستند.

حجم خرید و فروش کینگ مانی بسیار پایین است. به طور میانگین میزان خرید و فروش این ارز دیجیتال در صرافی‌های مطرح و بین‌المللی زیر ۱۰ هزار دلار است یعنی کمتر از ۴ واحد است. در حالی که این رقم در بسیاری از روز‌ها به زیر هزار دلار می‌رسد. این در حالی است که برای ارز‌های دیجیتال مطرح روزانه چندین هزار واحد خرید و فروش می‌شود.

فقط دو صرافی بین‌المللی این ارز دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند. یکی صرافی هیت بی تی سی و یکی صرافی وایت بیت هستند. این دو صرافی به ترتیب رتبه‌های ۴۶ و ۷۷ را در بین برترین صرافی‌های دنیا از نظر سایت کوین مارکت کپ دارند.

نکته قابل توجه، اما این است که در این دو صرافی عملا کینگ مانی خرید و فروش نمی‌شود. در سایت وایت بیت که در ۸۶ روز گذشته هیچ کینگ‌مانی خرید و فروش نشده است. در هیت بی تی سی نیز خرید و فروش کینگ مانی رونقی ندارد و بیشتر به صورت مصنوعی خرید و فروش می‌شود.

بررسی کینگ مانی در سایت کوین مارکت کپ

در سایت این صرافی مشاهده می‌شود که این ارز به قیمتی حدود ۲۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود، اما نکته‌ی قابل توجه در مورد عمق بازار است. در واقع تعداد خریداران و فروشندگان این ارز تناسبی با هم ندارند. در این صرافی حدود یک واحد کینگ مانی برای فروش وجود دارد و عملا هیچ خریداری وجو ندارد. این در مقایسه با ارز‌های دیجیتال مطرح عملا صفر است.

مقایسه کینگ مانی در صرافی هیت بی‌تی‌سی
 
این ارز دیجیتال، اما در اینستاگرام به خرید و فروش می‌رسد. صفحات اینستاگرامی وجود دارند که بر اساس قیمت سایت یوتی بایت این ارز دیجیتال را حدود ۴۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرده اند و به فروش می‌رسانند. این در حالی است که قیمت هر واحد این ارز در صرافی‌های بین المللی حدود ۵۰ ملیون تومان است.

این صرافی‌ها ارز شما را به کیف‌پول‌هایی در سایت یوتی بایت که قابلیت خروج ندارند انتقال می‌دهند و گفته می‌شود که این ارز‌ها تا آخر سال قابلیت فروش پیدا می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر در مورد کینگ مانی این است که این ارز خود را «کوین» (coin) معرفی می‌کند. ارز‌های دیجیتال به دو دسته تقسیم می‌شوند. کوین‌ها و توکن‌ها. کوین‌ها شبکه‌ی بلاک چین مخصوص خود را دارند و توکن‌ها از شبکه‌های دیگر ارز‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از ارز‌های دیجیتال مطرح به خاطر مشکلات و هزینه بر بودن بدنبال داشتن شبکه‌ی مستقل توکن هستند.

کوین‌ها معمولا بر اساس شبکه‌ی بلاک چین خود مورد بررسی قرار می‌گیرند. این بررسی‌ها معمولا در سایت گیت‌هاب صورت می‌گیرد. اما صفحه‌ی گیت هاب کینگ مانی در یک سال گذشته آپدیت نشده است و عملا در آن چیزی نیست. این را می‌توان با شبکه‌های دیگر مانند اتریوم مقایسه کرد.

گیت‌هاب کینگ مانی
از طرف دیگر نکته‌ی قابل توجه صاحبان ارز‌های دیجیتال هستند. شما معمولا در سایت هر ارز دیجیتالی کسانی که آن را راه انداخته‌اند و مدیریت می‌کنند را می‌بینید. اما در سایت کینگ مانی هیچ اسمی از کسی وجود ندارد.

در شبکه‌های مجازی نیز تعاریف چندان خوبی از کینگ مانی وجود ندارد. چند پیج اینستاگرام این کوین را کلاه‌برداری می‌دانند. در توییتر نیز افرادی این پروژه را کلاه برداری معرفی کرده‌اند.

با توجه به اینکه در واقع دارایی‌های دیجیتال ارزش مشخصی ندارند بنابراین خرید و فروش آن‌ها به هر قیمتی جرم محسوب نمی‌شود، ولی باید دید آیا واقعا این دارایی دیجیتال بیش از ۴۰۰ میلیون تومان ارزش دارد؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انصاف‌نیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۸۴۱۴۴، www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
امان از اين نتورك ماركتينگ ها كه سرمايه جواني ادم رو دارن ميگيرن و يك سري صفات داغون به ادم ميدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین