پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بار‌ها نسبت به افزایش قیمت ارز تذکر دادیم، اما دولت برای جبران کسری بودجه خود قیمت ارز را مدیریت شده افزایش داد و نتیجه آن افسارگسیختگی قیمت‌ها بود.
شعار سال: «محمد علیپور»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از ابتدا مخالف سیاست ارزی دولت بود گفت: بار‌ها نسبت به افزایش قیمت ارز تذکر دادیم، دولت قیمت ارز را مدیریت کرد، اما نتیجه آن افسارگسیختگی قیمت بود.

وی با اشاره به اینکه  دولت مصوب کرد که حتی ورود کالا به مناطقه آزاد نیز ثبت سفارش شود ادامه داد: این اقدام دولت خلاف قانون مناطق آزاد بود که دولت آن را اجرا کرد، دولت این محدودیت‌ها را اعمال کرد تا بازار ارز را مدیریت کند، اما نتیجه آن قیمت افسار گسیخته ارز بود.

علیپور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور وابسته به نفت است و همین مسئله هزینه‌های ما را نیز به ارز وابسته کرده است تصریح کرد: سال گذشته فروش نفت به پایین‌ترین حد خود رسید از طرفی هم دولت هم با تبدیل ارز به پول ملی برای خودش کسب درآمد می‌کند، اما مجلس از ابتدا مخالف این بود که دولت برای جبران کسری خود قیمت ارز را تغییر دهد بار‌ها این مسئله را تذکر دادیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه نرخ ارز شناور مدیریت شده و دولتمی تواند نرخ‌های متفاوتی برای ارز تعیین کند تصریح کرد: دولت با افزایش قیمت ارز ارزش پول ملی را پایین آورد.

وی با بیان اینکه قیمت ارز برای تولید داخل آثار سوء فراوانی داشت گفت: با افزایش قیمت ارز هم تولید داخل هم صادرات و هم واردات دچار مشکل شد، مواد اولیه تولید باید به کشور وارد شود، اما با افزایش قیمت ارز این مسئله با مشکل مواجه شد و آرام آرام تولید در کشور زمین‌گیر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۷۱۲۳۱۱، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین