پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پیشتر بیش از ۴۰۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی بود که این عدد اکنون به ۵۰ معدن رسیده و به معنای تعیین تکلیف حدود ۳۵۰ معدن غیرفعال در این استان است.
شعار سال: وجیه الله جعفری امروز در نشست شورای معادن خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد افزود: هدف از واگذاری معادن غیرفعال، فعال شدن معادن راکد است و در این راستا (از ابتدای سال ۹۸) طرحی تحت عنوان "احیای معادن کوچک" اجرا شد که خراسان رضوی در آن فعالیت زیادی داشت.

وی اضافه کرد: باید بسته‌ای برای فعال کردن معادن با ارزشی مانند معادن فلزی که می‌توانند جذب سرمایه گذاری و فرآوری خوبی داشته باشد تعریف شود که دارای برنامه اکتشاف و گواهی کشف بوده و واگذاری آن مشروط به احراز صلاحیت فرد و قابلیت‌های آن شرکت برای سرمایه گذاری و فرآوری معدنی باشد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به فرسودگی ماشین آلات بخش معدن و مشکل تامین آن‌ها گفت: پیشتر به دلایلی ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات بخش معدن متوقف شد، اما اکنون مشکل رفع شده و تامین ارز واردات این ماشین آلات از محل شرکت‌های صادراتی به صورت تهاتر کالا انجام می‌گیرد.

جعفری افزود: ایمیدرو با همکاری سازمان توسعه تجارت در حال توسعه فرآوری گوهرسنگ‌ها در کل کشور است که خراسان رضوی یکی از فعال‌ترین استان‌ها در این زمینه است و معدن هرکاره مشهد جزء معادن مهمی است که می‌توان آن را در قالب طرح گوهرسنگ‌ها قرار داد و برنامه عملیاتی برای ایجاد ارزش افزوده، تامین ارز و فرآوری آن اجرا کرد.

وی اضافه کرد: ایمیدرو ضمن اعلام آمادگی برای بهره برداری مطلوب از معدن هرکاره مشهد، در صورت لزوم می‌تواند یک شرکت مشاوره‌ای قوی در این زمینه معرفی کند تا به آموزش، بازاریابی و فروش این محصول معدنی کمک شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص تعریف طرح ژئوتوریسم برای معدن نمک خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ژئوتوریسم برای این معدن نباید مانع فعالیت سرمایه گذار حوزه معدنی شود بلکه باید با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل حفاظت محیط زیست یک پیوست فنی و مناسب تعریف شود و سرمایه گذار ضمن فعالیت معدنی، پیوست مشخص طرح ژئوتوریسم را هم پیش ببرد.

توسعه فرآوری سنگ آهن در خواف

جعفری با اشاره به وجود ۳.۲ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در کشور افزود: حدود ۲۰ میلیون تن طرح گندله سازی و ۲۰ میلیون تن طرح کنسانتره سنگ آهن در شهرستان خواف استان خراسان رضوی تعریف شده که در حال اجراست.

وی اضافه کرد: از محل سپرده گذاری شرکت‌های بزرگ در بانک ها، تسهیلاتی به سرمایه گذاران در حوزه معدنی داده می‌شود که یکی از آن‌ها بانک صنعت و معدن است که تا سه هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد و خراسان رضوی می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با فردی که دارای صلاحیت لازم برای سرمایه گذاری و فرآوری معدن باشد، قراردادی منعقد کرده و این قرارداد در شورای معادن به تصویب خواهد رسید تا معدن به وی واگذار و سرمایه گذاری و اشتغالزایی لازم در آن انجام گیرد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۰۰۵۳۷، me-metals.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
0
0
اين همه معدن غير فعال شده در ايران واقعا جاي تاسف داره براي وزارت صمت مون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین