پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در مجمع انتخاباتی امروز، رئیس جدید خود را شناخت.
شعار سال: در روز‌های پایانی سال، مجمع عمومی و انتخاباتی چند فدراسیون بلاتکلیف برگزار شده و در آخرین خبر، ظهر امروز مازیار ناظمی با به دست آوردن رأی اکثریت به عنوان رئیس جدید فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی معرفی شد.

پیش از آغاز این مجمع و تا پاسی از نیمه شب گذشته، حواشی و نقد و نظرات بسیاری پیرامون رقابت پنج نفره در این فدراسیون وجود داشت و با توجه به این که ورزش جذاب و پرطرفدار موتوری در ایران چندان در عرصه رسمی اخبار حضور ندارد، بخش مهمی از این جدل‌ها و مباحثات بر روند انتخابات بی‌تاثیر ماند.

امروز مجمع انتخاباتی فدراسیون در شرایطی برگزار شد که بیشتر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رقابت بین جواد برات و مازیار ناظمی بود. سه نفر دیگر یعنی مهران همتیان پیش‌کسوت موتورسواری، عزیزه تراز رئیس هیات اتومبیلرانی اردبیل و ندا مطلبی کارشناس وزارت ورزش نیز البته به گرمای رقابت افزودند. حتی مهران همتیان با به دست آوردن ۹ رای در دور اول رأی‌گیری نشان داد که در حد و توان خود لابی کرده است.
فیلم‌ها و برنامه‌ها
در ابتدای مجمع به هر یک از نامزد‌های ریاست و به ترتیب الفبا فرصت داده شد که در ۱۰ دقیقه برنامه‌ها یا نظرات خود را بیان کنند. جواد برات به عنوان نامزد گمنام در این رشته پشت تریبون قرار گرفت و ضمن برشمردن مشکلات و چالش‌های فدراسیون، برنامه‌های خود را اعلام کرد. جواد برات ظاهرا لابی خوب و مناسبی نیز با اعضای مجمع انجام داده بود و بدون حاشیه به زمان رأی‌گیری رسید.

پس از او عزیزه تراز رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان اردبیل پشت تریبون رفت و دیدگاه‌های خود را بیان کرد با این جمله که: «من یک معلم زبان هستم و عضو شورای شهر اردبیل...». ندا مطلبی دیگر بانوی نامزد ریاست فدراسیون بود که پشت تریبون رفت و اعلام کرد که برنامه‌ای برای ارائه آماده نکرده و به نفع جواد برات انصراف داد.

مازیار ناظمی با توجه به تسلط و تخصص‌اش در رسانه و مجری‌گری بهترین معرفی را داشت و فیلمی از اقداماتش در دوران سرپرستی فدراسیون با عنوان «الماس تراش‌نخورده» به نمایش گذاشت و پس از آن نیز دقایقی برای مجمع سخن گفت. شروع صحبت او با این جمله بود که: «نمی‌دانید با چه شوقی به این مجمع رسیدم...!» و به این شکل خود را مشتاق‌ترین نامزد برای انتخابات ریاست نشان داد.

مهران همتیان آخرین نفری بود که پشت تریبون رفت و او هم با نمایش یک فیلم با مضمون معرفی خودش کار را آغاز کرد و در ادامه فهرست بلندی از برنامه‌هایش را قرائت کرد. از جمع نامزدها، مهران همتیان تنها فردی بود که سابقه قهرمانی در رشته ورزشی موتورسواری و البته چند رشته دیگر را داشت. سپس دو نفر از اعضای مجمع برای نظارت بر رأی‌گیری و شمارش آرا انتخاب شدند و انتخابات به نقطه اوج خود رسید.

۳۹ حاضر و ۵ غایب
رأی‌گیری مجمع انتخاباتی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با حضور ۳۹ نفر برگزار شد و ۵ کرسی مجمع به دلیل نداشتن رئیس در ۵ استان، خالی ماند. در عین حال حضور بیژن خراسانی، رضا پازند، اشکان مسگرها، لیلا پیکانپور و یک قهرمان از موتورسواری به عنوان ورزشکاران باسابقه در ورزش‌های موتوری ایران از نقاط قوت مجمع بود.

به این ترتیب با این تعداد از اعضا مراسم رأی‌گیری آغاز شد و در اولین دور آرا به این شکل تقسیم شد: مازیار ناظمی ۲۰ رأی، جواد برات ۹ رأی، مهران همتیان ۹ رأی، عزیزه تراز یک رأی و ندا مطلبی هم که انصراف داده بود. طبق اعلام رئیس مجمع رأی‌گیری به دور دوم کشیده شد و سه نفر برای شانس مجدد معرفی شدند و دوباره اعضا نظرشان را به صندوق رأی انداختند.

شمارش آرا در دور دوم به اینجا رسید که مازیار ناظمی با کسب ۲۵ رأی و جواد برات با همان ۹ رأی، اول و دوم شدند و به این ترتیب ناظمی به عنوان رئیس فدراسیون از مجمع رأی اعتماد گرفت. علی‌نژاد معاون وزارت ورزش و رئیس مجمع به ناظمی تبریک گفت و رسانه‌ها نیز با او گفتگو کردند. ناظمی از همه دست‌اندرکاران و ورزشکاران خواست که او را در اداره فدراسیون و رسیدن به جایگاه واقعی ورزش‌های موتوری یاری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه مستقل خبری تحلیلی دیدار نیوز، تاریخ انتشار: 16 اسفند1399، کد خبر: 4959563،  www.didarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین