پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
جلال ملکی گفت:حتما از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، سرویس بهداشتی و... باید خودداری شود چرا که احتمال انفجار و آتش سوزی وجود دارد.
شعار سال : جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اصول ایمنی در ایام خانه تکانی گفت: به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و در این روز‌ها تقریباً تمام زنان ایرانی بر طبق یک سنت بسیار پسندیده که به آن خانه تکانی گفته می‌شود مشغول نظافت و پاکسازی منازل خواهند شد اگرچه این کار بسیار ارزنده و مهم است، اما خطراتی نیز در آن وجود دارد که بی احتیاطی در انجام آن می‌تواند آسیب‌هایی به افراد وارد کند.

او افزود: هنگام نظافت دیوار‌ها و سقف‌های خانه و محل کار، از نردبان دوطرفه یا چهارپایه باید استفاده شود و از سطح اتکای مناسب آن با زمین کاملاً مطمئن شد همچنین از تکیه دادن نردبان به دیوار خصوصاً در سطوح کاشی و سرامیک باید جداً خودداری شود.

ملکی تصریح کرد: بهتر است زیر پایه‌های نردبان، پوشش‌های لاستیکی برای جلوگیری از سقوط وجود داشته باشد همچنین استفاده از مواد قابل اشتعال و انفجار مانند بنزین، تینر و الکل برای شستشوی کف آشپزخانه، حمام و ... به ویژه در محیط‌های بسته بسیار خطرناک است چرا که تجمع بخارات ناشی از تبخیر این مواد، در صورت حتی روشن شدن چراغ می‌تواند حادثه ساز شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: اگر خانم‌ها از مواد شیمیایی مخصوص شستشوی منزل استفاده می‌کنند، حتماً در و پنجره‌ها باز باشد که گردش هوا صورت بگیرد، چون بخارات این مواد برای سلامتی و بخصوص اندام‌های تنفسی انسان بسیار مضر است.

او ادامه داد: مواد شوینده مانند وایتکس، جوهر نمک و ... را نباید روی زمین و در دسترس کودکان قرار داد و باید در حد استاندارد از آن‌ها استفاده شود.

ملکی عنوان کرد: هنگام تمیز کردن شیشه‌ها و پنجره‌های خانه احتیاط و از رفتن لبه پنجره روی نرده‌ها و... جداً خودداری شود همچنین شستشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنائی و... قبل از قطع کامل جریان برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد بنابراین در ابتدا جریان برق را قطع کرده و فقط با دستمال، نسبت به پاکسازی این وسایل اقدام کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه این گفتگو گفت: از انباشتن زباله‌های تولید شده نظیر روزنامه باطله، کارتن و مقوا و لوازم مستعمل در خانه، راه پله‌ها و به ویژه پارکینگ‌ها خودداری شود، چون تجمع این مواد می‌تواند کودکان را برای برپایی آتش تحریک کند.

او خاطرنشان کرد: خانه تکانی یک کار گروهی است بنابراین از جابه جا کردن وسایل سنگین مانند یخچال، اجاق گاز و. باید به تنهایی خودداری شود، چون این کار می‌تواند آسیب‌هایی را وارد کند همچنین خانه تکانی فرصت خوبی است که وسایلی مانند اجاق گاز و یخچال که کمتر جابجا می‌شوند را نیز از نظر سلامت اتصالات بررسی کرد، در این هنگام باید سیم‌های برق و شیلنگ گاز و سایر اتصالات را مورد بازدید قرار داد و از سلامت آن‌ها مطمئن شد.

ملکی ادامه داد: توصیه دیگر این است که حتما از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، سرویس بهداشتی و... خودداری شود چرا که احتمال انفجار و آتش سوزی وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر توجه به وسایل خاموش کننده گفت: خاموش کننده‌ها از جمله وسایلی هستند که ممکن است فراموش شوند بنابراین از فرصت استفاده کرده و آن‌ها را مورد بازدید قرار دهید و درصورت نیاز به شارژ مجدد، این کار را انجام دهید.

ملکی در پایان با اشاره به اقدامات این سازمان در این روز‌ها تاکید کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در روز‌های منتهی به سال نو و با توجه به حضور گسترده شهروندان در اماکن تجمعی مانند فروشگاه ها، سرا‌ها و پاساژ‌ها و شلوغی و ترافیک معابر، تمهیدات خاصی را برای خدمت رسانی بهتر و سریع‌تر انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به استقرار‌های همه روزه در دو نوبت صبح وعصر اشاره کرد، امید است که شهروندان گرامی نیز همواره ضمن رعایت اصول ایمنی، همکاری خوبی با آتش نشانان داشته باشند که این ایام بدون مشکل خاصی سپری شود.



شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 20 اسفند ۹۹، کد خبر: 1149817 ، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
دلم برای مردمی که در اثر نااکاهی در 4شنبه اخر سال اسیب می بینن میسوزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین