پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۹۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
معین‌الدین سعیدی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اعتبارات محیط زیستی برای سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.
شعار سال: محیط زیست کشور نیازمند توجه فراوان است. آب، خاک، منابع طبیعی، فرسایش خاک، وضعیت محیط‌بانان و هزاران اولویت محیط‌زیستی کشور نیازمند رسیدگی است. هرچند تاکنون در زمینه مهار معضلات محیط زیستی اقدامات انجام شده، اما کافی نبوده است. محیط زیست کشور نیازمند عزم جدی از سوی مردم و مسئولان است و این مهم فقط با اقدامات فرهنگی، تخصیص بودجه مناسب و دیگر اقدامات ممکن خواهد بود.

دیدگاه ویترینی به محیط زیست ممنوع

معین‌الدین سعیدی، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس در این خصوص گفت: در فراکسیون محیط‌زیست مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ جلسات متعدد برگزار شد. مقام معظم رهبری در فرمایشات روز درختکاری به نگاه محیط زیستی اشاره داشته و تاکید کردند که بینش به محیط زیست نباید ویترینی و نمایشی باشد.

او افزود: تمامی جوانب محیط زیستی در تصمیمات باید اندیشه شود. لایحه حمایت از محیط‌بانان در دستور کار قرار گرفت که همین مقوله بار مالی داشته، اما سعی شده لحاظ شود.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: اعتبارات در زمینه محیط زیست ۸۰ درصد افزایش داشته است. درضمن اعتبارات هزینه‌ای هم ۹۶ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش یافته است.

سعیدی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ تامین و تجهیز یگان حفاظت، اطفا حریق مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست، حفاظت و احیای تالاب‌های در معرض خطر مورد توجه قرار گرفته و هدف حفاظت از تنوع زیستی است.

به گفته او در بودجه رشد مناسبی نسبت به سال ۹۹ در حوزه محیط زیست داشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در کنوانسیون‌های زیست محیطی هم اعتباراتی لحاظ شده و سهم کشور ما پیش‌بینی می‌شود. در مجموع شرایط با آنچه که باید فاصله دارد، اما روند اعتبارات جهشی و صعودی است.

او درباره آخرین تصمیمات در زمینه لایحه حمایت از حیوانات گفت: در سال ۹۸ لایحه‌ای را دولت از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیشنهاد داد و لایحه حقوقی حمایت از حیوانات نام گرفت. حمایت حقوقی از امنیت حیوانات لحاظ شده و حیوان آزاری جرم انگاری شده است در موازین دینی ما حقوق حیوانات بیان شده و دیگر نیازی به کپی‌برداری از کشور‌های غربی نیست.

قوانین برای بازدارندگی حیوان آزاری اندک بوده است

سعیدی تاکید کرد: قانون‌گذار در مقوله حیوان‌آزاری جرم‌انگاری کرده، اما این مقوله متناسب با ماهیت جرم نیست. بازدارندگی این قانون اندک بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۵۱۴۰۴، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
حمايت از محيط بانان اون هم در زمينه اي كه براشون حق حيات قائل بشيم ميتونه مثمر ثمر باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
محیط بانان محترم هم از شغل هایی هستند که بهشان ظلم شده و مظلوم واقع شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین