پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همکاری ۱۱ آزمایشگاه دارای مجوز انجام تست مولکولی کووید ۱۹ در مشهد در ایام نوروز خبر داد.

شعار سال: علی‌اصغر انجیدنی اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ آزمایشگاه فعال در بحث انجام تست‌های کرونا با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری دارند تا خدمات موردنیاز به مردم در حوزه آزمایشگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه شود.
 
وی در خصوص آزمایشگاه‌های فعال دارای مجوز انجام تست مولکولی کووید ۱۹ در ایام نوروز  افزود: در طرح نوروزی ۱۴۰۰ که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، آزمایشگاه‌های نوروزپور در چمران ۱۳ پلاک ۱۵؛ پاتوبیولوژی در پاسداران ۱۰ پلاک ۱۳۴؛ پردیس حافظ در وکیل‌آباد، بین حافظ و هفت تیر؛ نیکان در احمدآباد، نبش پرستار ۱.۸؛ ایران در احمدآباد، بین عارف و پرستار، ساختمان ۴۴؛ اکبرزاده در بولوار پیروزی، میدان هاشمیه، پلاک ۱۰۹۳؛ پانیذ در گلستان شرقی ۶، پلاک ۱۷؛ ابوریحان در سی متری طلاب، نبش ابوریحان و شهید مفتح؛ ولیعصر(عج) در وکیل‌آباد ۶۳ و اجتهادی در احمدآباد، راهنمایی ۳ در بحث انجام تست‌های کووید ۱۹ فعال هستند.
 
دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در میان آزمایشگاه‌های نام برده شده فعالیت آزمایشگاه‌ نوروزپور به‌صورت شبانه‌روزی بوده و مابقی آزمایشگاه‌ها طبق ساعت معین‌شده خدمات‌رسانی دارند، بیان کرد: فعالیت‌ آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی از ساعت ۸ تا ۲۰، پردیس حافظ از ساعت ۷ تا ۱۹، ، نیکان از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰، ایران از ساعت ۸ تا ۱۸، اکبرزاده از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰، پانیذ از ساعت ۸ تا ۱۱، ابوریحان از ساعت ۷ تا ۱۳، ولیعصر(عج) از ساعت ۸ تا ۱۳ و اجتهادی از ساعت ۸ تا ۱۸ خواهد بود.
 
 انجیدنی تأکید کرد: از کسانی که دارای علائم مشکوک هستند می‌خواهیم که جهت انجام تست کووید-۱۹ بدون تأخیر به یکی از آزمایشگاه‌های ذکر شده مراجعه کرده تا اقدام به‌موقع در صورت مثبت بودن صورت پذیرد و آسیبی به آن فرد و اطرافیانش نرسد.
 
داروی بیماران خاص تا پایان تعطیلات تأمین است
 
همچنین علی روحبخش، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۱۵۷ داروخانه فعال در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مجاوران و زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۵۰ داروخانه فعال در مشهد در طرح نوروزی ۱۴۰۰ تعداد ۸۰ داروخانه شبانه روزی و ۷۷ داروخانه روزانه در کلیه روزها فعال خواهند بود.
 
به گزارش وبدا؛ مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه داروی بیماران خاص هم تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ تأمین است،  تأکید کرد: خوشبختانه در ایام نوروز کمبود دارویی در داروخانه‌ها  نیست و اکثر داروها موجود است از همین رو دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد.
 
فعالیت ۲۱۰ تیم نظارتی در ایام نوروز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 
علی‌اصغر حسنی، رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: در ایام نوروز ۲۱۰ تیم در قالب ۴۸۰ کارشناس بهداشت محیط در در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است که از این میزان ۶۰ درصد در مشهد و ۴۰ درصد مابقی در ۱۴ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه هستند. برنامه‌های نوروزی امسال ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و از ابتدای اسفند ماه نظارت‌ها از شیرینی فروشی‌ها و آجیل‌فروشی‌ها و همچنین اماکن اقامتی شهری و جاده‌ای، ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن برای اتوبوس‌ها، قطارها و هواپیماها آغاز شده است.
 
وی افزود: در تمامی مجموعه‌های تحت کنترل در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نمونه‌برداری‌ها را داشتیم تا اگر مشکلی مشاهده شده بلافاصله اقدام لازم در جهت رفع اشکال به‌وجود آمده و برخورد مناسبت با افراد متخلف در بحث به‌خطر انداختن سلامت مردم صورت پذیرد.
 
رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از مردم می‌خواهیم که برای سفرها و دید و بازدیدهای ایام نوروز ۱۴۰۰ به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که سلامت خودشان و دیگران آسیبی نرسد.
 
 حسنی تصریح کرد: در مجموع تعداد ۲۱۰ تیم در قالب ۴۸۰ کارشناس در حوزه تحت پوشش در ایام نوروز ۱۴۰۰ فعال هستند که از این تعداد ۱۴۹ تیم در قالب ۲۹۱ کارشناس ۶۰ درصد مجموع نیروها در مشهد فعالند و ۶۱ تیم دیگر هم در قالب ۱۸۹ کارشناس در ۱۴ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که شامل ۴۰ درصد مجموع نیروها می‌شود.
 
وی بیان کرد: از اول اسفند ماه امسال تاکنون ۲۶ هزار ۶۶۴ بازدید انجلام شده که ۹۱۸ مورد به مرجع قضایی معرفی و ۱۵۹ مورد پلمب شدند، ضمن اینکه ۱۸۰۰ مورد هم تذکر به خاطیان داده شده که در صورت تکرار پلمب شده و به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
 
رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تاکنون ۹۷۵۳ کیلوگرم موادغذایی کشف شده داشتیم و این مواد معدوم شده‌اند تا مورد استفاده قرار نگیرند، تأکید کرد: بیشتر تخلفات در شیرینی‌فروشی‌ها و آجیل‌فروشی‌ها بوده و از مجموع موارد پلمب شده ۱۰۱ مورد مربوط به مراکز تهیه و توزیع و ۵۸ مورد هم اماکن عمومی به‌ویژه مراکز اقامتی بوده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:  28 اسفند  1399  ، کدخبر: 99122821841، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین