پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۳۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ما مجبور هستیم یکسری مکانیزم‌ها را اجرا کنیم تا با وجود مشکلات اقتصادی، دانشجویان را برای ماندن در کشور امیدوارتر کنیم.
شعار سال: محمد طالعی، معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره خروج دانشجویان از کشور گفت: بخشی از مسئله خروج نخبگان از کشور به ساختار استعماری جدید با نام استعمار و جذب افراد نخبه کشور‌های دیگر، بر می‌گردد؛ به طوری که اروپا و یا آمریکا دانشجویان ما را با حقوق هزار و صد یورویی برای انجام طرح‌های صنعتی جذب می‌کنند. خب این یک گنجی است که رخ می‌دهد، زیرا آن‌ها متقاضی هستند و با حمایت، دانشجویان خوب ما را جذب می‌کنند.

طالعی با بیان اینکه ما مجبور هستیم یکسری مکانیزم‌ها را اجرا کنیم تا با وجود مشکلات اقتصادی، دانشجویان را برای ماندن در کشور امیدوارتر کنیم، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های که ما در دانشگاه خواجه نصیر انجام داده‌ایم، افزایش دوره‌های مهارت افزایی است. در این دوره‌ها دانشجویان بحث کسب و کار را آموزش می‌بینند تا بتوانند بر اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند برای خود در کشور کسب و کار ایجاد کرده و درآمدزایی کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: در حقیقت با حجم فارغ التحصیلان دانشگاهی ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که تمام آن‌ها در بخش دولتی استخدام شوند. همچنین در بخش فارغ التحصیلان دکتری نیز ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آن‌ها جذب موسسات تحقیقاتی شوند.

وی ادامه داد: در نهایت باید یک فرایندی ایجاد شود تا دانشجویان بتوانند خودشان کسب وکار خود را راه‌اندازی کنند و امیدی به استخدام در دانشگاه‌ها و بخش دولتی نداشته باشند. در این حوزه دانشگاه‌ها مدارس اشتغال، مدارس کسب و کار، دوره‌های مهارت افزایی در حین تحصیل، مراکز رشد، پارک علم فناوری را راه‌اندازی کرده‌اند تا اکوسیستم به نحوی شکل گیرد که خیلی از افراد در حوزه مربوط به خود کسب و کار ایجاد کنند.

طالعی در پایان خاطرنشان کرد: ما هر ساله مدرسه تابستانه کسب و کار خود را برگزار می‌کنیم. دوره‌های مهارت افزایی این دانشگاه نیز به صورت مستقل و هم با مشارکت پارک‌های علم و فناوری برگزار می‌شوند. در سال ۹۹ با توجه شیوع ویروس کرونا عمده این فعالیت‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 3 فروردین  1400، کد خبر: 4959563،  www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین