پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۳۴۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره اینکه بی‌سوادی چه زمانی در کشور به صفر می‌رسد، توضیح داد.

  شعار سال: شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ، درباره اینکه چه زمانی بی‌سوادی در کشور به طور کامل ریشه‌کن خواهد شد، اظهار کرد: موضوع فعالیت نهضت سوادآموزی صرفاً تحت پوشش قرار گرفتن افراد کاملاً بی سواد نیست و افرادی که کم‌سواد هم هستند و از سن لازم التعلیم خارج شده‌اند هم شامل می‌شود.
 
او ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونا میزان مشارکت سواد آموزان در دوره‌های حضوری کمتر شده لست، اما طبق آخرین آماری که از سرشماری اخیر کشور به دست ما رسیده است به طور کلی بیش از ۹۶ درصد افراد جامعه بی‌سواد نیستند.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه رقم گفته شده میانگین بوده و در برخی استان‌ها نرخ باسوادی بیش از ۹۸ درصد است، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا سرانجام موضوع بی‌سوادی را به کمترین حد ممکن برسانیم.

یک درصد افراد جامعه آموزش‌پذیر نیستند
 
محمدزاده تاکید کرد: البته برای یک درصد افراد جامعه امکان آموزش وجود ندارد بنابراین نمی‌توانیم برای چنین افرادی سواد آموزی داشته باشیم.
 
به گفته او بدون در نظر گرفتن این افاد، زمانی می‌توانیم نرخ بی سوادی را صفر اعلام کنیم که پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی به ۱۰۰ درصد برسد، اما در شرایط کنونی که استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان به شدت با مشکل فضای آموزشی و امکانات تحصیل مواجه هستند دستیابی به چنین هدفی دشوار است.
 
محمدزاده گفت: با این وجود سعی داریم تا حد ممکن افراد بی‌سواد را شناسایی و با روش‌های متعدد به سواد آموزی آن‌ها کمک کنیم.
                                                                                                                                                                                                                                                                 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:  5 فروردین 1400، کدخبر: 7706487، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین