پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان اعلام کرد: ظرفیت واحد‌های آب شیرین کن در کشور به ۵۶۵ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته است.
شعار سال: عباس قسمی در ارتباط تصویری با رئیس جمهور (بهره برداری از طرح‌های عمرانی) گفت: در ابتدای شروع به کار دولت تعداد سایت‌های نمک زدایی در کشور حدود ۲۴ سایت با ظرفیت تولید ۹۱ هزار مترمکعب در شبانه روز بود و در این هشت سال با طرح‌هایی که در وزارت نیرو و دولت تعریف شد این سایت‌ها با ارتقای کیفی به ۹۶ سایت با ظرفیت ۵۶۵ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته است.

وی افزود: این طرح‌ها در نقاطی از کشور در استان‌هایی مثل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر که به صورت جدی با کم ابی مواجه بودند، اجرا شده است که تاثیر بسیار زیادی در تامین نیاز ابی شهر‌ها به ویژه شهره‌های ساحلی استان هرمزگان و روستا‌ها و جزایر استان داشته است.
 
 ۴۸ سایت فعال با ظرفیتی بالغ بر ۲۷۵ هزار متر مکعب در حال بهره برداری و ساخت است

 قسمی گفت: در استان هرمزگان هم اکنون ۴۸ سایت فعال از ۸۵ سایت فعال کشور با ظرفیتی بالغ بر ۲۷۵ هزار متر مکعب در حال بهره برداری و ساخت است.

مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان افزود: تولید آب شیرین سایت‌های نمک زدایی در استان هرمزگان معادل ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال و معادل ۵۰ درصد نیاز ابی استان هرمزگان در حوزه شرب است ما امسال در هرمزگان در سال ابی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ متوسط بارش ۸۷ درصد نسبت به متوسط سال قبل و ۵۳ درصد نسبت به متوسط بلند مدت کاهش داشته است و اگر این پروژه‌های نمک زدایی و اب شیرین کن‌ها در نقاط مختلف استان نبود قطعا امروز با چالش‌های جدی در تامین نیاز ابی مناطق حساس مثل جزایر، شهر‌های بندر عباس بندر لنگه و بندر خمیر مواجه می‌بودیم.

قسمی گفت: آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی شهر بندر عباس ساخته شده است و امادگی داریم فاز نهایی این طرح را در چند روز اینده وارد مدار بهره برداری کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۵۷۶۹۲، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین