پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
اسدالله نژاد گفت: در مدت کوتاه نمی‌توان مرغ با کیفیت وارد کشور کرد و مسلم است که مرغ بی کیفیت و با تاریخ انقضای کم از کشور‌هایی مانند ترکیه وارد کشور خواهد شد.
شعار سال: حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه کشور پتانسیل صادرات بیش از یک میلیون تن مرغ را دارد، اظهار کرد: این تصمیم گیری در خصوص واردات مرغ با فوریت فاجعه بزرگی است و صرف نظر از ارز تخصیص یافته، در مدت کوتاه نمی‌توان مرغ با کیفیت وارد کشور کرد و مسلم است که مرغ بی کیفیت و با تاریخ انقضای کم از کشور‌هایی مانند ترکیه وارد کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مرغ‌ها زمانی وارد بازار می‌شوند که شرایط پایدار شده و کمبودی در مرغ نداریم، گفت: احتمالا قیمت مرغ تا ماه رمضان عادی خواهد شد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: در عدد قرار بود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته باشیم و براین مقدار هم نهاده تخصیص داده شده است. اگر این تعداد جوجه واقعا به مرغ تبدیل شوند و تحت فرآیند درستی به دست مردم برسد نه تنها کمبودی نخواهیم داشت بلکه مازاد تولید هم داریم.

به گفته وی، دولت با تخصیص نهاده‌های دولتی به مرغداران یارانه می‌دهد و با واردات مرغ مجدد در این بخش هزینه می‌کند در حالی که بهتر بود به جای هزینه مجدد نظارت، رصد و پایش بیشتر می‌شد.

اسدالله نژاد تصریح کرد: علاوه براینکه باید میزان جوجه ریزی راستی آزمایی شود بایستی بررسی شود که آیا همان میزان مرغ تولید شده هم به درستی در شبکه توزیع می‌شود. به نظر می‌رسد وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی در اینجا قصور دارند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، چون مرغداران نرخ مصوب مرغ را قبول ندارند مرغ هایشان را در موعد مقرر وارد بازار نمی‌کنند، گفت: با توجه به هزینه‌های تولید برای مرغداران توجیه ندارد مرغ را بیشتر ازحد معمول نگه دارند. از طرفی در برخی استان‌های مانند اصفهان، یزد و خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی مرغ در ۴۵ روز وزن مناسب نمی‌گیرد و قابل عرضه به بازار نیست؛ بنابراین مرغداران مجبورند مرغ را حتی تا ۵۵ روز هم نگه دارند تا به وزن حدود ۲۶۰۰ کیلو که مناسب عرضه به بازار است، برسد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
يعني معلوم نيست اين ها تا به كي ميخوان اين همه در زمينه كالاهاياساسي بي كيفي عمل كنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین