پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
صندلی لزران و داغ معاونت فرهنگی و سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، در کمتر از چهار سال، چهار رئیس را به خود دیده است و در حالی چند روز از سال ۱۴۰۰ نگذشته، سرپرست جدید سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد هم منصوب شد.
شعار سال: در حالی که مشهد به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی فرهنگی کشور محسوب می‌شود، در دوره جدید مدیریت شهری که از سال ۹۶ شروع شد، حوزه فرهنگی تقریبا هیچ روز آرامی را به خود ندید؛ به‌طوری که در مدت کمتر از چهار سال، چهار نفر برای مسند معاونت فرهنگی و سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد - که با هم ادغام شده‌اند - منصوب شدند.

مهرماه سال ۹۶ یعنی چند ماه پس از آغاز به کار دوره جدید مدیریت شهری، هادی بختیاری با حکم قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار وقت مشهد به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد منصوب شد.

انتصاب بختیاری که از چهره‌های فرهنگی دانشگاهی مشهد به شمار می‌رفت، بازخورد‌های مثبت و منفی فراوانی داشت. در کارنامه کاری وی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، مدیریت خبرگزاری ایسنا در خراسان و از بنیانگذاران خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در خراسان رضوی به چشم می‌خورد. او از فعالان قرآنی مشهد هم به شمار می‌رفت و زمانی مدیر مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بود.

در این میان یک اتفاق مهم هم افتاد و آبان ۹۷ به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار مشهد مجبور به ترک این پست شد و تقی زاده خامسی جای خودش را به کلائی داد.

با انتخاب شهردار جدید مشهد، بختیاری همچنان به کار خود ادامه داد؛ اما در نهایت دوره بختیاری حدود ۱۸ ماه به طول انجامید و در فروردین ۹۸، صندلی فرهنگ شهر را به مهدی زارعی داد که شاید حتی چند روز هم سابقه مدیریت فرهنگی در این سطح را به خود ندیده بود!
 
تغییر چهار رئیس در کمتر از چهار سال!
«زارعی» که در رزومه کاری‌اش تنها فرمانداری شهرستان زاوه، بخشداری رضویه و عضویت هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ دیده می‌شد، در فروردین‌ماه سال ۹۸ مسئولیت فرهنگی یکی از مهم‌ترین شهر‌های کشور را عهده‌دار شد؛ اما فقط بعد از گذشت تنها ۴ ماه با حواشی به وجود آمده مجبور به استعفا از سمت خود شد.

در دومین نشست خبری گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه محمد کلائی شهردار جدید مشهد، به دنبال گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه زارعی پاسخگوی تماس‌های تلفنی نیست، شهردار جوان مشهد همان لحظه با معاون فرهنگی خود تماس می‌گیرد و در حالی که تلفن روی بلندگو بود، انتقاد خبرنگاران را به وی منتقل کرد. زارعی که خبر نداشت صدایش خبرنگاران می‌شنوند، الفاظ رکیکی را به آن‌ها نسبت داد و همین موضوع باعث موجی از اعتراضات به وی شد و درنهایت درحالی‌که تنها ۴ ماه بر مسند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد نشسته بود، مجبور به عذرخواهی، استعفا و ترک این سمت شد.
 
تغییر چهار رئیس در کمتر از چهار سال!

چند روز بعد از استعفای زارعی، شهردار مشهد با توجه به حاشیه‌های به وجود آمده در حکمی «محمدمحسن مصحفی» را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و در آذرماه ۹۸ به سمت معاون فرهنگی و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، منصوب کرد.

مصحفی در سال‌های گذشته در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در سمت‌های مشاور معاون، عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی و معاونت فرهنگی، هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشغول به کار بوده است.

وی دارای کارشناسی ارشد جامعه شناسی سیاسی و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه پاریس و از روزنامه نگاران با سابقه است که در دو دهه گذشته (به ویژه در دوره اصلاحات) سابقه همکاری با مطبوعات و رسانه‌های مکتوب اصلاح‌طلب را در کارنامه خود داشت.

تغییر چهار رئیس در کمتر از چهار سال!

با آغاز سال ۱۴۰۰ و در حالی که به نظر می‌رسید در سال پایانی این مجموعه‌ی مدیریت شهری، حوزه فرهنگی بالاخره به ثبات رسیده است و با وجودی که تنها چند روز از آغاز سال جدید می‌گذرد، مصحفی هم پس از حدود ۲۰ ماه فعالیت، از سمت خود استعفا داد و این موضوع سبب شد تا شهردار مشهد با صدور حکمی «مجتبی منتظری» را به عنوان سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد منصوب کند.

از سوابق کاری منتظری می‌توان به ریاست اداره شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری مشهد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی‌از منکر و صیانت از حقوق شهروندی شهرداری مشهد اشاره کرد.

در بخشی از حکم ابلاغ شهردار مشهد خطاب به مجتبی منتظری آمده است؛ «با عنایت به دانش و شایستگی‌های جنابعالی امید است ضمن برخورداری از خرد جمعی و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان و با برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق بر امور محوله در حوزه مربوط، بیش از پیش در جهت توسعه همه‌جانبه شهرداری مشهد مقدس و دستیابی به شهر هوشمند و شهروند مدار گام بردارید.»
 
تغییر چهار رئیس در کمتر از چهار سال!

به نظر می‌رسد بازهم در حالی که تنها چند ماه به انتخابات شورا‌های اسلامی و تغییر مدیریت شهری بیشتر باقی نمانده است، حوزه فرهنگی شهرداری مشهد همانند چهارسال گذشته همچنان دوران پرتلاطمی را سپری می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایبنا، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ibna.ir، ۳۰۴۶۸۷
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین