پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 118روستای این استان با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

شعارسال: فیض الله پاسره افزود: در روستاهایی که فاقد سیستم های آبرسانی هستند و منبع تامین آبی در دسترس ندارند با مدل حمل آب با تانکر سیار، آب موردنیاز آنها تامین می شود که این تعداد روستا در استان کهگیلویه و بویر احمد در حال حاضر 118 روستا با جمعیت 6 هزار نفر است که برای هر خانوار 50 لیتر در شبانه روز است.

وی بیان کرد: به طور کلی شیوه آبرسانی در سطح این استان یکسان است و منابع تامین آب ما منابع سالمی هستند و تامین آب بدون نیاز به تصفیه های اولیه و تصفیه های پیشرفته است اما به لحاظ قرار گیری منابع تامین اب و شرایط توپوگرافی هر منطقه تامین آب در استان به یکی از دو روش انتقال آب ثقلی و دیگری انتقال تحت فشار صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بحث جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب ها از وظایفی است که قانون در اساس نامه شرکت های آب و فاضلاب روستایی برای این شرکت ها در نظر گرفته است.

پاسره با توجه به اینکه بالای 80 درصد از آبی که مردم مصرف می کنند به فاضلاب تبدیل می شود و همچنین در نظر گرفتن مسئله حفظ محیط زیست و توجه به کم آب و خشک بودن کشور می طلبد که شرکت های آب و فاضلاب در زمینه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و بازچرخانی پساب ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: البته این مهم نیازمند حمایت مسئولین استانی، کشوری و قانون گذاری است هرچند که در سطح شرکت های آب و فاضلاب روستایی در بحث جمع آوری و دفع فاضلاب ها مطالعاتی درحال انجام است و در بخش هایی نیز این مطالعات به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و نقش محیط زیست در توسعه پایدار پیشنهاد می شود بخشی از اعتبارات عمرانی روستایی به این موضوع مهم اختصاص داده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 7اردیبهشت1395، کدخبر: 218968: www.tabnakkohkiluye.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین