پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۷۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کوچکی‌نژاد با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی ارائه شده از طرف دولت تقریبا همان قانون خدمات کشوری با تغییرات جزئی است گفت: رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول و قانون برنامه باید سیستم آموزشی، رفاهی و منزلت اجتماعی معلمان را ارتقاء دهد.

شعار سال: «جبار کوچکی‌نژاد»، با تاکید بر اینکه مجلس در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای قانونی شدن اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان انجام داده و این مهم در مجلس یازدهم نیز استمرار پیدا کرده است اظهار داشت: قانون رتبه‌بندی معلمان موجبات ارتقاء منزلت اجتماعی فرهنگیان را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه در مورد لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان مکاتباتی توسط وی با ریاست مجلس انجام شده است تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه توسعه و پس از سال‌ها مطالبه و پیگیری نمایندگان و حدود یک میلیون فرهنگی نهایتا دولت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس ارائه داد.

کوچکی‌نژاد از پیگیری‌هایی که وی برای رفع موانع موجود در مسیر اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان انجام داده سخن گفت و عنوان کرد: لایحه ارائه شده از طرف دولت تقریبا همان قانون خدمات کشوری با تغییرات جزئی است در صورتی‌که رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول و قانون برنامه باید سیستم آموزشی، رفاهی و منزلت اجتماعی معلمان را ارتقاء دهد.

وی لازمه تحت تأثیر قرار گرفتن و ارتقاء سیستم آموزشی و منزلت اجتماعی فرهنگیان را تحول در ساختار آموزش و پرورش اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه لایحه تدوین شده دولت بخشی از فرهنگیان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد و با قانون بالادستی تناقض دارد بنابراین پیشنهاد کردیم کمیسیونی مشترک مرکب از کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، برنامه و بودجه و کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کسب رضایت جامعه فرهنگیان را هدف مجلس و کمیسیون مشترک از این اقدام اعلام کرد و اضافه کرد: با تشکیل این کمیسیون مشترک و با هم‌افزایی‌هایی که متعاقبا در پی آن انجام می‌شود قصد داریم با استفاده از نظرات کارشناساسی، تغییراتی در لایحه دولت و به نفع فرهنگیان کشور انجام گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه با الزام دولت به ارائه لایحه رتبه‌بندی، نظام رتبه‌بندی معلمان تبدیل به یک قانون سالانه شده و پس از این دولت‌ها موظف به اجرای آن می‌شوند خاطرنشان کرد: ارتقاء جایگاه فرهنگیان، ایجاد رقابت علمی و انگیزه بین معلمان و اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله اهداف مهم اجرای طرح رتبه‌بندی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۱۶۱۱۵، www.diyarmirza.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید پاپی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
با سلام
پس کی؟ چرا این همه صغری و کبری می چینید؟
29روز از سال 1400رفته و خبری نیست.
تصویب و اجرای این طرح حداکثر 72 یاعت زمان می خواهد.
نکند این هم یک وعده دروغ دیگر باشد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین