پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۴۶۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
مسؤول مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان جوان کشور گفت: شایسته‌سالاری در عرصه انتخاب مدیران در تمام سطوح، نگاه به اقلیم و بوم در طراحی کتب درسی، اجرای نظام رتبه‌بندی به معنای واقع کلمه و افزایش سرانه مدارس از جمله اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.
شعارسال:علیرضا باغستانی مسؤول مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان جوان کشور درباره مشکلات آموزش و پرورش اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی، مسائل مربوط به حقوق و دستمزد، سرانه پایین مدارس، ارزشیابی‌های غیرواقعی و ساختگی، ساختار مدارس فرسوده و برنامه درسی متمرکز از جمله مشکلات آموزش و پرورش است.

وی درباره رئیس‌جمهور موفق از نگاه فرهنگیان، گفت: رئیس‌جمهور موفق فردی عملگرا، آینده‌نگر و از همه مهم‌تر دارای برنامه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

باغستانی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین ویژگی وزیر آموزش و پرورش چه باید باشد، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی وزیر آینده از نظر من این است که از بدنه آموزش و پرورش باشد و ساختار آموزش پرورش را تجربه کرده باشد.

وی درباره اولویت‌های آموزش و پرورش برای بهبود شرایط، اظهار کرد: رسیدگی به مقوله شأن معلم مخصوصاً در حوزه اقتصاد و رفاهی، بازطراحی شیوه مدیریت در سطح کلان و نیمه کلان، استفاده از امکانات الکترونیک برای کاهش نیرو‌ها در سطح ستاد، رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیأت علمی مؤثر و کارا، بازنگری در مقوله گزینش در آموزش و پرورش و ورودی سختگیرانه‌تر نسبت به آن، شایسته‌سالاری در عرصه انتخاب مدیران در تمام سطوح، نگاه به اقلیم و بوم در طراحی کتب درسی، اجرای طرح رتبه‌بندی به معنای واقع کلمه و افزایش سرانه مدارس از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

مسؤول مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان جوان کشور تصریح با بیان اینکه معلم، افسر سپاه پیشرفت کشور است، تصریح کرد: وضعیت آموزش و پرورش امروزی نمی‌تواند نیاز آتی کشور را برآورده کند و باید نسبت به وضعیت آن تجدیدنظر کرد و یا به عبارت دیگر تحول در آن لازم است که گام اول در امر تحول، تحول در فکر و انگیزه مسؤولان نسبت به آن است.
 
بررسی ضرورت اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش نیوز، تاریخ انتشار ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۷۷۶۱۳، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین