پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
صادقی، دبیر کل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه تا امروز کاندیدای هیچ طیفی مشخص نیست و همه چیز در هاله‌ای از ابهام است و طبق بعضی از نظرسنجی‌ها، نرخ مشارکت زیر ۲۵ درصد خواهد بود و این موضوع بسیار نگران کننده است.
شعار سال: محمود صادقى درباره ارزیابی فضای کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: با وجود اینکه کمتر از یک ماه به ثبت نام انتخابات باقی مانده است، هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده که به نظر می‌رسد نارضایتی و ناامیدی گسترده‌ای که در سطح جامعه وجود دارد از دلایل این موضوع است.

دبیر کل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها افزود: همچنین نقیصه کلی، جدول زمانبندی برنامه انتخابات است که نامناسب تنظیم شده و فرصت مناسبی را برای پرداختن به انتخابات در نظر نگرفته است. متأسفانه تا امروز کاندیدای هیچ طیفی مشخص نیست و همه چیز در هاله‌ای از ابهام است و طبق بعضی از نظرسنجی‌ها، نرخ مشارکت زیر ۲۵ درصد خواهد بود و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی گفت: ما همیشه به پشتوانه مردمی نیاز داشته‌ایم؛ به خصوص در دوره آینده با وجود اینکه چالش‌هایی در عرصه بین‌المللی پیش خواهد آمد، نیازمند مشروعیت بالایی برای ریاست جمهوری هستیم، اما متاسفانه اوضاع فعلی چشم انداز مثبتی را ایجاد نکرده است.

صادقی ادامه داد: متراکم شدن نارضایتی‌های مردم به خصوص در دو حوزه اقتصادی و معیشتی و همچنین سیاست خارجی موجب شده انگیزه مشارکت در انتخابات کاهش یابد. همه منتظر هستند تا ببینند آیا انتخابات می‌تواند به گونه‌ای رقم بخورد که تغییری در اوضاع فعلی ایجاد کند یا خیر.

این عضو جبهه اصلاحات ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در عمده اظهار نظر‌های خود تاکید می‌کنند که این جریان دیگر از نامزدی اجاره‌ای حمایت نخواهد کرد؛ در حال حاضر از کاندیدا‌های بالقوه اصلاحات کسی را مدنظر دارید که قابلیت تصدی این سمت را داشته باشد و از فیلتر شورای نگهبان هم عبور کند، بیان کرد: بر اساس تجارب گذشته باید کاندیدای اصلاح طلب شاخص انتخاب شود تا بتواند حامل گفتمان اصلاح طلبی باشد و به اصلاحات متعهد باشد تا اصلاح طلبان پس از انتخاب بتوانند امضای خود را پای او بگذارند و عملکرد او را تضمین کنند و همچنین در مقابل مردم بتوانند پاسخگوی رفتار او باشند.

وی تأکید کرد: بر همین اساس با توجه به تجارب گذشته اصلاح‌طلبان مصمم هستند که کاندیدای اصلاح طلب داشته باشند. ساز و کار تعیین شده این است که پیش از ثبت نام کاندیدا، کاندیدا‌هایی که بتوانند رأی دو سوم اعضای جبهه اصلاحات را کسب کنند، به عنوان کاندیدا معرفی می‌شوند و پس از ثبت نام، کاندیدای نهایی از میان افراد تایید صلاحیت شده انتخاب خواهند شد.

صادقی در خصوص عدم شرکت سید حسن خمینی در انتخابات نیز گفت: به رغم اینکه ایشان ظرفیت بالایی داشتند و مطرح شدن ایشان نیز در جامعه موج جدیدی ایجاد کرد، باید گفت که کاندیداتوری ایشان در جبهه اصلاحات ایران هنوز مطرح نشده بود یعنی جبهه اصلاحات اساساً هنوز وارد مصادیق نشده بود و تنها یکی از اعضای جبهه اصلاحات به طور مشخص حزب مجمع ایثارگران، در نظر داشت که سید حسن خمینی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: امیدواریم که بتوانیم افراد شاخصی را تعیین کنیم تا بتوانند تاییدیه شورای نگهبان را نیز کسب کنند. بسیاری از اعضای جبهه اصلاحات معتقدند که شرایط ویژه کشور و نیاز به انتخابات رقابتی ایجاب می‌کند که مسئولان ذیربط از چارچوب‌های گذشته استفاده نکنند و با توجه به مصالح کشور عملکردی داشته باشند که این فضای سرد انتخابات شکسته شود تا ما بتوانیم به تعبیر رهبری انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

وی درباره فعالیت‌های انتخاباتی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها چندین ماه مباحث انتخابات را در دستور کار خود قرار داده بود و اشخاص مختلفی را مورد بررسی قرار داد و در نهایت انجمن به این نتیجه رسید که از اعضای خود به عنوان کاندیدا حمایت کند و افراد مختلفی را مورد ارزیابی قرار دادند. نهایتاً جمع‌بندی این بود که از من به عنوان دبیرکل درخواست شد تا مسئولیت نامزدی از سوی انجمن را بپذیرم. این مسئله مصوبه شورای مرکزی بود و در مجمع عمومی سال گذشته نیز مطرح شد، اما انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به عنوان عضوی از جبهه اصلاحات ایران همواره تاکید دارد که هر گونه فعالیت و تحرک هماهنگ با جبهه اصلاحات ایران باشد تا مرتکب تکروی نشود؛ بر همین اساس تصمیمی که اتخاذ شد این بود که فعالیت انجمن در همین حد باقی بماند تا رایزنی‌ها صورت بگیرد.

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: من نیز در حال ارزیابی اوضاع هستم و رایزنی‌ها و مشورت‌هایی برای تهیه برنامه مناسب برای انتخابات انجام دادم؛ برنامه‌ای که بتواند راهگشا و امید آفرین باشد. برای موضوع اعلام کاندیداتوری، انجمن قصد دارد طبق برنامه اعلام شده جبهه اصلاحات ایران عمل کند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۳۶۸۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
0
والا خیلی مردم نجیبی هستیم که صدامون در نمیاد آقایون متوهم تو این شرایط که مردم نمیتونن سرشونو بلند کنن کمرشون خم شده چه توقعی دارید از شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین