پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۵۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
بازیکنان تیم ملی فوتبال؛ قبل از حضور در بحرین خواستار تزریق واکسن کرونا شدند که فدراسیون فوتبال در پاسخ به این درخواست، در حال رایزنی و استعلام با کمیته ملی المپیک است. اما مطمئنا کمیته المپیک نمی‌تواند بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را واکسینه کند.
شعار سال: بسیاری از بازیکنان تیم‌های باشگاهی در نقاط مختلف جهان، واکسن کرونا را در دوز‌های مختلف تزریق کرده اند. سوالی که در روز‌های گذشته مطرح شده این است که آیا بازیکنان تیم ملی قبل از سفر به بحرین برای حضور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی، واکسن کرونا خواهند زد یا نه؟ سوالی که هنوز به آن پاسخ شفافی داده نشده است.

تیم ملی در شرایطی کمتر از دو ماه آینده باید برای صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف حریفانش برود که چند روز قبل خبر آمد علیرضا بیرانوند از فدراسیون فوتبال درخواست کرده تا در صورت امکان، شاگردان اسکوچیچ در این یکی دو ماه باقیمانده تا مسابقات، واکسن کرونا بزنند تا نگرانی‌ای بابت ابتلای احتمالی به این ویروس نداشته باشند و با خیال راحت و با تمرکز کامل، برای بازی‌هایی که قرار است در بحرین برگزار شود، آماده شوند. در گزارشی که چند روز قبل منتشر شد به این نکته اشاره شد که از بین ملی‌پوشان، فقط بازیکنان شاغل در لیگ ستارگان قطر واکسن کرونا زده‌اند و احتمالا سردار آزمون هم به خاطر حضور در لیگ روسیه، این واکسن را زده باشد. البته آزمون در روسیه واکسن کرونای روسی زده است، اما غیر از بیرانوند و آزمون، خبرها حاکی از آن است برخی بازیکنان تیم ملی با مسئولان فدراسیون فوتبال صحبت و از آن‌ها درخواست کرده‌اند که امکان واکسینه شدن شاگردان اسکوچیچ را فراهم کنند. بازیکنان که ترس دارند در حین جابجایی در فرودگاه‌های کشور و پیش از پرواز به بحرین کرونا بگیرند، ممکن است با گرفتن کرونا، بازی‌های تیم ملی در بحرین را هم از دست بدهند.

هنوز پروتکل‌های بحرین برای رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی اعلام نشده، اما به نظرمی رسد به پروتکل‌های لیگ قهرمانان آسیا شباهت داشته باشد و پیش از ورود به بحرین و پس از ورود به بحرین، از کاروان ایران کرونا گرفته می‌شود و پیش از هر بازی و پس از هر بازی، از اعضای کاروان ایران هم تست کرونا گرفته خواهد شد و این در حالی است که اگر بازیکنان واکسینه شده باشند، این اتفاق نمی‌افتد.

فدراسیون به دنبال استعلام از کمیته ملی المپیک

گویا فدراسیون فوتبال در پاسخ به درخواست این نفرات، در حال رایزنی استعلام و رایزنی با کمیته ملی المپیک است. اما مطمئنا کمیته المپیک نمی‌تواند بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را واکسینه کند. این مجموعه ۴۳۷ سهمیه واکسن برای افرادی دارد که در مسابقات المپیک و پارالمپیک حضور خواهند داشت. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال امیدوار است که کمیته ملی المپیک، واکسن اضافی داشته باشد! و آن‌ها را در اختیار اسکوچیچ و شاگردانش قرار دهد منتهی سهمیه‌ای که در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفته، فقط مربوط به کسانی است که یا مسافر توکیو شده‌اند یا قرار است شانسشان را برای حضور در المپیک و پارالمپیک امتحان کنند و به همین دلیل خبری از واکسن اضافی نیست تا کمیته ملی المپیک آب پاکی را روی دست فدراسیون فوتبال ریخته باشد.

با این اوصاف، بعید است که شاگردان داخلی اسکوچیچ شانسی برای زدن واکسن کرونا قبل از شروع بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی داشته باشند و باید در یکی دو ماه آینده بیشتر از قبل مراقب خودشان باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی برای همراهی تیم ملی در سفر به بحرین نداشته باشند. البته شایعاتی وجود دارد که بحرین به کشور‌هایی که امضا کرده‌اند تا این کشور میزبان رقابت‌های گروه سوم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود، واکسن فایزر خواهد داد که به نظر نمی‌رسد این ماجرا درست باشد، چون امکان زدن دوز اول و دوم بین مسابقات وجود ندارد. در هر حال بحرینی‌ها که واکسن زده‌اند و البته به دنبال این هستند که به دلیل واکسینه شدن مردم منامه، رقابت‌ها را با حضور تماشاگران برگزار کنند. اتفاقی که باید به تایید‌ای اف سی برسد. باید دید موضع فدراسیون فوتبال در قبال واکسینه کردن ملی پوشان در روز‌های آینده چه خواهد بود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۲۷۸۷۲، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
واقعا که خجالت بکشید این یک جور گدایی کردنه آبروی مار و میبرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
واقعا اين عزيزان نياز مبرم به واكسن دارن خصوصا براي مسابقات جهاني كه ميرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین