پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
حبیب جهانساز در حاشیه برداشت برگ سبزچای در کومله اظهار کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای ابلاغ شده و نسبت به سال گذشته با رشد ۴۵ درصد همراه بوده است.

شعار سال: رئیس سازمان چای با بیان اینکه امسال برگ سبز درجه یک ۶۶۹۰ تومان و برگ سبز درجه دو ۴۷۸۱ تومان قیمت‌گذاری شده است، افزود: بالغ بر ۴۰۰ ناظر را در قالب ۱۶۵ کارخانه چای ساماندهی کردیم که امسال با ما قرارداد داشته باشند، مقدمات خرید تضمینی فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه امسال وضعیت باغات چای مطلوب است، گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای داشتیم که ۳۰ هزار تن هم چای خشک استحصال شد، امسال پیش بینی می‌کنیم اگر شرایط اقلیمی به همین صورت باشد بالغ بر ۱۳۵ هزار تن خرید تضمینی برگ سبز چای داشته باشیم.


جهانساز با اشاره به افزایش پنج درصدی تولید چای در سال گذشته، تصریح کرد: با اقدامات حمایتی امسال کشاورزان بیشتری به باغات ورود کرده‌اند و باغات بیشتری احیا شدند که پیش بینی می‌شود امسال هم شاهد افزایش تولید و برداشت برگ سبز چای باشیم.
 
رئیس سازمان چای در خصوص تسهیلات حمایتی از چایکاران، بیان کرد: ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق بانک‌ها پرداخت کردیم، ۳۲ میلیارد تومان هم تسهیلات سرمایه در گردش به ازای هر هکتار ۳ میلیون تومان در اختیار چایکاران گذاشتیم. ۲۰ میلیارد تومان هم با همکاری دو بانک برای کارهای سرمایه‌ای به چایکاران پرداخت شده است.
 
وی اضافه کرد: برای خرید ماشین آلات کشاورزی هیچ محدودیتی نداریم و تسهیلات لازم با بازپرداخت چهارساله و سود چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
جهانساز خاطرنشان کرد: برای بهسازی کارخانجات چای نیز تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود هفت درصد پرداخت می‌شود تا بتواند عملیات برندسازی و بهداشتی کردن کارخانجات را به موقع انجام دهند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دیارمیرزا ، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت1400، کدخبر:617676 ،www.diyarmirza.ir
 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین