پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
تیم قالیباف اگرچه مدعی است ابراهیم رئیسی در انتخابات شرکت خواهد کرد، اما تاکنون ستاد‌های انتخاباتی اش را در اختیار رئیسی قرار نداده است. همین تفکیک سبب شده است تا ستاد‌هایی که به اسم ابراهیم رئیسی مشغول فعالیت هستند نسبت به تحرکات تیم قالیباف نگران‌تر شده و با آن‌ها زاویه مشخصی را حفظ کنند.
شعار سال: اگرچه قالیباف از طریق فرد معتمدش (محسن پیرهادی) پیام داده بود که در صورت حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما شواهدی در دست است که پلن دوم تیم قالیباف این است که نه فقط خودش، بلکه دیگران را نیز به ثبت نام در انتخابات بکشاند تا به این طریق در صورت استعفای ابراهیم رئیسی از قوه قضائیه با او به رقابت بپردازد.

آنها این موضوع را ابتدا از طریق رسانه ها مطرح کردند تا بازخورد آن را از تیم ابراهیم رئیسی دریافت کنند. اولین بار یک سایت اجاره ای که برای تیم قالیباف کار می کند این تئوری که «قالیباف رئیسی و جلیلی» هر سه ثبت نام می کنند را منتشر کرد و یک روزنامه اصلاح طلب نیز آن را به اضافه مصاحبه های دیگر در این باره بازنشر کرد. هنوز واکنشی به این اظهارات از سوی تیم رئیسی داده نشده است. اما به نظر میرسد تیم قالیباف قصد دارد هر طور که شده او را وارد انتخابات کند.

آنها برای جا انداختن پلن B خود این استدلال را مطرح می کنند که در شرایطی که جریان اصلاحات کاندیدای موثری در انتخابات نداشته باشد، درست نیست ابراهیم رئیسی به تنهایی در انتخابات حاضر شود. در این صورت انتخابات پرشور نخواهد بود. از نگاه آنها لازم است تا چند نفر از اصولگرایان نیز وارد انتخابات شوند تا در صورت حذف اصلاح طلبان دستکم بتوانند خودشان با هم رقابت کنند.

از سوی دیگر بخش مهمی از مدیران دوران قالیباف نیز که شهرداران و مدیران او را هم شامل میشود در انتخابات شوراهای تهران ردصلاحیت شدند. آنهم از سوی کسانی که متحدان قالیباف در داخل مجلس به حساب می‌آیند. بنابراین تیم قالیباف از ردصلاحیت مدیران قالیبافی در شورای شهر هم ناراحت است و مقصر آن را پایداری ها می داند که این روزها به او قالیباف هم در مجلس حمله کردند.

اما باز گردیم به انتخابات ریاست جمهوری. ظاهرا تیم قالیباف یک استراتژی پنهان را دنبال می کند. طرح آنها برای ثبت نام همزمان چند اصولگرا در انتخابات (که در حال عادی سازی آن در فضای رسانه ای هستند) برای این است که اگر ابراهیم رئیسی از ریاست قوه قضائیه برای حضور در انتخابات استعفا داد، اتفاقا با او به رقابت جدی بپردازند.

این احتمال (و شنیده) وجود دارد که ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات از سمت خود و با اختیار خودش استعفا دهد. اگرچه احتمال آن بسیار کم است و ما بارها به این موضوع اشاره کردیم که رئیسی «نقد قوه قضائیه را به نسیه قوه مجریه نمی فروشد» اما در صورتی که این اتفاق بیفتد آن روز قالیباف آماده است تا به رقابت با تیم ابراهیم رئیسی بپردازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از امتداد، تاریخ انتشار  ۸  اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 2257، emtedad.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
قالیباف فکر میکنم اخرین دوره ای باشه که بخواد در انتخابات شرکت کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین