پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۰۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
«پرسش آن است که چگونه برای تأیید این ماده واحده از زمان تصویب در صحن علنی مجلس تا تأیید شورای نگهبان ۱۷ روز زمان نیاز بوده، ولی پاسخ گویی نسبت به چرایی تأیید آن باید سه ماه طول بکشد؟»
شعار سال: نمایندگان خانه ملت، ماده واحده طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را با ۱۸۰ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه را به تصویب رساندند که براساس آن؛ یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش الحاق می‌شود.

جبار کوچکی نژاد در توضیح پیشنهاد خود، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که تعداد زیادی از افراد سال‌های زیادی است که در مدارس تحت عنوان مدرس قرآن، پرورشی و امور فرهنگی در حال فعالیت هستند، اما هیچ امتیازی به آن‌ها تعلق نگرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این پیشنهاد این افراد نیز می‌توانند به همراه آموزشیاران نهضتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و در صورت کسب حد نصاب نمره و احراز شرایط به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

ماده واحده- یک تبصره به شرح زیر به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳ / ۶ / ۱۳۹۷ الحاق می‌شود:

تبصره– با توجه به شرایط خاص کرونایی در زمان مقرر شده جهت اخذ آزمون مربوطه در سال ۱۳۹۹، وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای آن عده از آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی و مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی موضوع این بند که در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت نکرده اند و یا قبول نشده اند، صرفاً برای یک بار آزمون داخلی را تجدید نماید.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ دوازدهم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و نه مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۹ / ۱۱ /۱۳۹۹ به تأیید شورای نگهبان رسید.
محمدباقر قالیباف- رییس مجلس شورای اسلامی
مصوب ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۹
قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش (مصوب ۱۲ / ۱۱/ ۱۳۹۹)
نامه شماره ۱۰۰۱۸۴ / ۶۹ مورخ ۱۲ / ۱۲ / ۱۳۹۹
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش ۱۳ / ۶ / ۱۳۹۷ که با عنوان طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳ / ۶ / ۱۳۹۷ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ / ۷ / ۱۳۸۸ و اصلاحات و الحاقات بعدی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۲ / ۱۱ / ۱۳۹۹ و تأیید شورای نگهبان به پیوست ابلاغ می‌شود.
محمدباقر قالیباف- رییس مجلس شورای اسلامی

در پی تأیید شورای نگهبان از ماده واحده اخیر و لحاظ گروه جدیدی به مشمولین قانون استخدامی نیرو‌های حق التدریس، آموزش دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، رسانه‌ی «صدای معلم» نامه‌ای را در تاریخ ۱۷ / ۱۱ / ۱۳۹۹ به سه شماره واتساپی که شورای نگهبان در اختیار خبرنگار صدای معلم قرار داد ارسال نمود.
 
 
 
امین؛ طرحی که ۱۷ روزه تصویب شد؛ سه ماه در انتظار پاسخگویی!
 
 

پرسش از شورای نگهبان و مجلس در مورد طرح امین

متن نامه بدین شرح است:

سخنگوی محترم شورای نگهبان
جناب آقای کدخدایی
با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند پیرو نامه شماره ۹۹ / ۱۰۲ / ۲۲۱۰۰ به تاریخ ۰۵ / ۱۲ / ۱۳۹۹ آزمون داخلی مجدد آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، برای حدود شش هزار نفر از قبول نشدگان در آزمون داخلی ۲۰ تیر ۱۳۹۹، فراهم شد.

سوالی که از سوی رسانه‌ی صدای معلم با توجه به اعتراضات نیرو‌های مدعی استخدام در آموزش و پرورش مطرح می‌شود این است که اضافه شدن طرح امین در این الحاقیه، به استناد کدام بند یا تبصره در ماده ۱۷ برای جذب حدود چهار هزار نفر از این مربیان به تصویب رسیده است؟

در ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ملانوری، معاون مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در گفتگو با فرماندار کاشان، عنوان نمود که این دسته از مبلغان از سوی حوزه‌ی علمیه بیمه می‌شوند و نیاز به استخدام ندارند و به صورت ساعتی در مدارس فعال خواهند شد.

حجت الاسلام اعرافی، یکی از فقهای شورای نگهبان نیز در این گفتگو در باب تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح امین به ظرفیت‌های درون استانی و کمک خیران و اوقاف اشاره کرد.

آیا این حمایت در باب تأیید طرح امین به واسطه‌ی طرح الحاقی اخیر در شورای نگهبان می‌تواند موثر بوده باشد؟

چگونه و تحت چه شرایطی مجلس برای این افراد به این سرعت قانون استخدام در مهم‌ترین وزارتخانه کشور یعنی وزارت آموزش و پرورش را با پیشنهاد جبار کوچکی نژاد نماینده رشت تصویب نموده است؟

طرح الحاقی از پاییز ۱۳۹۹ در کمیسیون آموزش نسبت به قبول نشدگان آزمون داخلی نهضت سواد آموزی مورد چکش کاری قرار گرفته بود و جذب نیرو‌های طرح امین، با توجه به بحبوحه کمبود نیروی آموزش و پرورش در طی سال‌های پیش رو، توسط کوچکی نژاد در صحن علنی و تصویب این پیشنهاد - با وجود درخواست‌های مکرر نیرو‌های آموزش دهنده بعد ۹۲، خرید خدمات ۹۳ به بعد و مربیان مدارس غیر انتفاعی - در هاله‌ای از ابهام است.

این رسانه از شورای نگهبان خواهان شفاف سازی از چگونگی تایید این طرح در لفافه‌ی الحاقیه منظور می‌باشد.

پرسش از شورای نگهبان و مجلس در مورد طرح امین
 
 
 
امین؛ طرحی که ۱۷ روزه تصویب شد؛ سه ماه در انتظار پاسخگویی!


در پی ارسال این نامه به طور مکرر با روابط عمومی شورای نگهبان هر هفته و بعضا دو بار در هفته تماس گرفته شد و هر بار توضیحات لازم برای افراد مختلف ارائه گردید.

قبل از ارسال نامه درخواست مصاحبه با سخنگوی شورای نگهبان مطرح شد که روابط عمومی به دلیل مشغله‌های فراوان سخنگوی شورای نگهبان از این رسانه خواست تا با سربرگ خود، خواسته و سؤال خود را مطرح نموده تا در اسرع وقت پاسخ دهند.

از زمان ارسال نامه تاکنون حدود سه ماه می‌گذرد و لیکن مسئول دفتر سخنگوی شورای نگهبان این دیرکرد را مشغله‌ی ایشان برای اصلاح قانون انتخابات مطرح نموده و تا بدین سان پاسخی ارائه نکرده اند و صبوری را توصیه می‌کنند.

پرسش آن است که چگونه برای تأیید این ماده واحده از زمان تصویب در صحن علنی مجلس تا تأیید شورای نگهبان ۱۷ روز زمان نیاز بوده، ولی پاسخ گویی نسبت به چرایی تأیید آن باید سه ماه طول بکشد؟

شایان ذکر است طبق آخرین صحبت‌های رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با نیرو‌های مشمول این ماده واحده در پخش زنده شبکه‌های اجتماعی ضمن رفع نگرانی برای نیرو‌های منظور و تعیین تکلیف آنان تا پایان خردادماه ۱۴۰۰، احتمال جایگزینی آزمون داخلی با مصاحبه را عنوان نمود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدای معلم، تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۰۹۱۸، www.sedayemoallem.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین