پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
سعدالله زارعی گفت: اسرائیل طی ۲ سال گذشته ۴ انتخابات برگزار کرده و هر بار انتخابات را باطل کرده و تلاش شده با انتخابات جدید جانی به اسرائیل بدهد که موفق نشده و بعد از انتخابات چهارم هم نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نشده و الان یک شخص دیگری مامور تشکیل کابینه شده که او هم موفق نمی‌شود.
شعار سال: سعدالله زارعی، تحلیلگر مسائل اسرائیل، درباره حملات اخیری که بین جوانان فلسطینی و اسرائیل صورت گرفته گفت: در فلسطین دو وضعیت داریم. وضعیتی است که مردم فلسطین دارند که الحمدالله بعد از دوره رکود امروز شاهد همبستگی درون فلسطینی بین بخش‌های تجزیه شده یعنی غزه، کرانه باختری، قدس شرقی و اردوگاه‌های فلسطینی جنب و جوشی به پا شده و عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده است. در حال حاضر صحبت نیرو‌های مقاومت فلسطینی در غزه این است که اگر به جوانان فلسطینی در قدس از سوی شهرک نشینان یهودی حمله شود، از غزه شهرک‌های صهیونیستی را مورد حمله موشکی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این وضعیت برای اسرائیل نگران کننده است لذا شرایط کرانه باختری که تا پیش از این برای صهیونیست‌ها آرام بود، ولی تبدیل به یک نقطه آتشفشان شده است. الان اسرائیلی‌ها هشدار می‌دهند که ممکن است این وضعیت به انتفاضه جدیدی منجر شود. ۳ روز پیش در قدس نماز جمعه ۶۰ هزار نفری برگزار شده است یعنی در مسجدالاقصی در روز قدس و در شرایطی که ویروس کرونا بود ۶۰ هزار فلسطینی نماز جماعت برگزار کردند که این بی سابقه بود و این علامتی از انتفاضه جدید است.

زارعی افزود: اسرائیل طی ۲ سال گذشته ۴ انتخابات برگزار کرده و هر بار انتخابات را باطل کرده و تلاش شده با انتخابات جدید جانی به اسرائیل بدهد که موفق نشده و بعد از انتخابات چهارم هم نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه نشده و الان یک شخص دیگری مامور تشکیل کابینه شده که او هم موفق نمی‌شود و الان صحبت سر این است که اسرائیل ناگزیر باشد که در طی ۲ سال پنجمین انتخابات پارلمانی را برگزار کند و این‌ها نشان دهنده آشفتگی شدید در سمت اسرائیل است.

او در پاسخ به این پرسش، رئیس دفتر حماس به رهبری نامه‌ای ارسال کردند و درخواست برای همکاری کشور‌های اسلامی در حمایت از فلسطین داشتند، این امر را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در واقع این‌ها خبر می‌دهد که خبر‌هایی از سمت فلسطینی‌ها در راه است و باید منتظر ماند. فلسطینی‌ها مشغول کار جدیدی علیه صهیونیست‌ها هستند. همان انتفاضه‌ای که بیان کردیم مقدمات آن فراهم شده و هر لحظه ممکن است کلید بخورد و این شرایطی را پدید می‌آورد که همزمان با این شرایط فلسطین باید در محیط منطقه‌ای هم مورد پشتیبانی جدی‌تر قرار گیرد که نامه آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در این چارچوب قابل ارزیابی است.

وی در پایان با اشاره به مخالفت کشور‌های اروپایی و برخی از کشور‌های عربی با اقدامات اسرائیل افزود: این نشان دهنده این مسئله است که اساساً در خارج از فلسطین هم حامیان اسرائیل نگران هستند و می‌گویند کار‌هایی که اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی و سوریه انجام می‌دهند تحریک آمیز است و شرایط را از مهار خارج می‌کند. اروپائی‌ها نگران هستند و می‌گویند اسرائیل باید اقدامات خود را کنترل کند و دست از آتش افروزی در شرایط فعلی بردارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مدارا، تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۶۱۹۹۳، www.modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
فلسطين به اميد خون جام قاسم بايد دوباره از نو ساخته بشه و از شر اسرائيل اين غده كثيف سرطاني رها بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین