پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 3 درصد ماهیان سردآبی و گرم‌آبی کشور در این استان تولید می‌شود.

شعارسال: «محمود صیادبورانی»   اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان در طول سال‌های گذشته، رشد چشم‌گیری در تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی کشور داشته و علت آن می‌تواند استفاده از انواع تجهیزات مدرن، طراحی و احداث انواع مزارع پرورشی، هم‌چنین واردات گونه‌های سریع‌الرشد و با توجیه اقتصادی باشد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی تکثیر و پرورش ماهی، هم‌چنین برگزاری کلاس‌های طبخ غذاهای متنوع از انواع ماهی‌ها، مطالعه پتانسیل و استعدادهای آبزی‌پروری استان زنجان و در نهایت به‌کارگیری دانش روز برای متقاضیان و بهره‌برداران آبزی‌پروری از دیگر مسائلی است که تأثیر به‌سزایی در رشد و تولید انواع گونه‌های ماهی در سطح استان داشته است.

وی افزود: بر اساس سالنامه آماری سازمان شیلات ایران، پارسال 371 هزار و 717 تن از انواع آبزیان سردآبی و گرم‌آبی پرورشی در کشور تولید شده که 10 هزار و 231 تن از این میزان را آبزی‌پروران استان زنجان تولید کرده‌اند.

صیادبورانی تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان به‌علت داشتن منابع آبی و شرایط دمایی متنوع از مناطق مستعد آبزی‌پروری در کشور محسوب می‌شود و برای این‌که بتوان پتانسیل بالقوه آن را بالفعل کرد اولین گام تلاش در راستای بازگشت سریع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و دست‌یابی به درآمد اقتصادی مناسب است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی و به تبعیت آن افزایش ارزآوری، افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، هم‌چنین امکان عرضه محصول در همه فصول و افزایش مصرف سرانه آبزیان نتیجه افزایش تولید آن است که در نهایت به سلامت جسمی و روانی جامعه منتج می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25آبان1394، کد خبر: 94082514968: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین