پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
معاون آمار و بودجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان،گفت: در صورت به وجود نیامدن مشکل جدید،احداث ساختمان حوزه علمیه شهر قیدار از تیرماه آغاز می‌شود.

شعار سال:

خدابنده، شهرستانی است که عالمان دینی فراوانی از آن برخاسته و تربیت شده‌اند و از گذشته تاکنون نیز تعداد بی‌شماری از عالمان دینی را برای هدایت جامعه پرورش داده است اما متأسفانه این شهرستان با چنین ظرفیت عظیمی همچنان از نبود حوزه علمیه برای حضور و تحصیل علاقه‌مند به علوم دینی رنج می‌برد.

متأسفانه کماکان کلاس‌های درس طلاب در حجره‌های حرم مطهر بقعه قیدار نبی(ع) برگزار می‌شود و فاقد مکان آموزشی مناسب است که همین امر نارضایتی طلاب را در پی دارد. شهرستان خدابنده به تناسب جمعیت و جغرافیا، بیشترین تعداد طلاب را در سطح کشور دارد، وبا توجه به اینکه قیدار شهری مذهبی است و به «دارالمومنین»لقب گرفته است، وقتی دانش‌آموزی از دوران تحصیل خود در مدرسه فراغت می‌یابد خانواده او بیشتر علاقه‌مند هستند که فرزند آنان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شود تا اینکه وارد دانشگاه شود.

حجت‌الاسلام محمد سپهری، معاون آمار و بودجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان در این خصوص به خبرنگار ایکنا گفت: قدمت فعالیت مدرسه علمیه قیدار بیش از سه دهه است،و با توجه به این ظرفیت علمی در این شهر سال گذشته زمینی در ورودی شهر خدابنده برای احداث حوزه علمیه شهر قیدار اختصاص داده شد که مناسب بوده و در حال طی کردن مراحل اداری کار هستیم.

وی ادامه داد: نقشه‌های طراحی‌شده برای احداث حوزه علمیه شهر قیدار توسط صاحب‌نظران در حوزه علمیه تأیید شده است و پس از این مرحله تغییر کابری زمین آغاز خواهد شد. تغییر کاربری زمین ۱۵ روز به طول خواهد انجامید که در صورت به وجود نیامدن مشکل جدید،احداث ساختمان حوزه علمیه شهر قیدار از تیرماه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سپهری عنوان کرد: از آن‌جایی که هنوز تغییر کاربری زمین صورت نگرفته است، سند مالکیت آن نیز ارائه نشده است و به همین دلیل در خصوص مساحت زمین نمی‌توان اظهار نظر کرد.
وی با اشاره به تأخیر به‌وجود آمده در احداث حوزه علمیه شهر قیدار، اظهار کرد: عوامل زیادی در این امر دخیل بوده‌اند که با در کنار هم قرار گرفتن مجموعه این عومل، احداث حوزه علمیه قیدار به تأخیر افتاده است.
وی گفت: اعتبارات ناچیزی برای احداث ساختمان حوزه علمیه شهر قیدار تخصیص یافته است که بی‌تردید این مبلغ ناچیز کفاف هزینه‌ها را نخواهد داد و امیدواریم در این بین خیرین همچون سنوات گذشته با مساعدت‌های خویش زمینه احداث حوزه علمیه شهر قیدار را در مدت زمان اندکی فراهم کنند.
با توجه به‌وجود ظرفیت علمی بالای موجود در استان زنجان و همچنین، ظرفیت و پیشینه مذهبی و تدین مردم استان، شایسته است که تکمیل و احداث حوز‌ه‌های علمیه مورد توجه مسئولان امرقرار گیرد.
نظربه این‌که شهرستان خدابنده ملقب به «دارالمؤمنین» است، اگر این ظرفیت مورد توجه قرار گیرد، بدون تردید موجب بروز تحولات فرهنگی و مذهبی مناسبی در این شهرستان خواهد شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری قرآن، تاریخ انتشار ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ، کد مطلب: ۳۳۰۵۳۱۸: www.iqna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین