پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه امسال اقدامات بسیار خوبی برای تجهیز کردن تنها بیمارستان خدابنده صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بخش اورژانس و زایمان که امسال به بیمارستان امیرالمومنین اضافه شده، تا حدودی از حجم مشکلات مردم کاسته است اما کمبود تخت بیمارستانی همچنان پابرجا است.
شعارسال: باب‌الله فتحی با بیان اینکه در طول سه سال اخیر توجه ویژه‌ای به امر بهداشت و درمان خدابنده شده است، اظهار کرد: تحولات اساسی از آغاز طرح تحول سلامت در مناطق محروم اتفاق افتاده و شهرستان خدابنده نیز از این امر مستثنی نبوده است.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان دو بار به خدابنده سفر داشته و از آنجایی که مهم‌ترین مشکل شهرستان در این حوزه کمبود تخت بیمارستانی و کمبود میزان ظرفیت پذیرش در بیمارستان بوده است، احداث بیمارستان جدیدی در این شهرستان، موضوعی است که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

فرماندار خدابنده افزود: در همین راستا پیگیری‌های استاندار زنجان و قول مساعدت وزیر بهداشت این نوید را می‌دهد که امیدواریم امسال بودجه لازم برای ساخت بیمارستان جدیدی در این شهرستان را داشته و بتوانیم با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، روند ساخت این بیمارستان را سرعت بخشیم.

فتحی با بیان اینکه امسال اقدامات بسیار خوبی برای تجهیز کردن تنها بیمارستان خدابنده صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بخش اورژانس و زایمان که امسال به بیمارستان امیرالمومنین اضافه شده، تا حدودی از حجم مشکلات مردم کاسته است اما مشکل کمبود تخت بیمارستانی همچنان پابرجا است.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان به خدابنده، وی از تصویب احداث بیمارستان ۲۴۴ تخت‌خوابی برای شهرستان خدابنده خبر داد. همچنین قول کلنگ‌زنی احداث این بیمارستان را به همت دولت و پیگیری مسئولان داد؛ چراکه با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری شهرستان خدابنده، بیمارستان امیرالمومنین (ع) به تنهایی پاسخ‌گو نبوده و باید بیمارستان جدیدی برای ارائه خدمات به مردم شهرستان خدابنده، احداث شود.

*برخورداری ۷۰ روستا در شهرستان خدابنده از نعمت گاز طبیعی

فتحی با بیان اینکه در شهرستان خدابنده، زمستان و سردی هوا بسیار زودتر از سایر مناطق آغاز می‌شود، تصریح کرد: گاز نعمتی است که وجود آن در این شهرستان بیش از هر انرژی و سوخت دیگری حیاتی و مورد نیاز است؛ چراکه در این شهرستان تقریبا هشت ماه سال هوا سرد است و خدابنده جزو یکی از سردخیزترین مناطق محسوب می‌شود و از طرفی مساحت و وسعت این شهرستان بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌ که روستاها و بخش‌ها از فاصله بسیار زیادی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و این موضوع گازکشی با مشکلاتی روبه رو کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه هفت بخش این شهرستان هم‌اکنون گازکشی شده است، خاطرنشان ‌کرد: عملیات گازکشی به بخش نوربهار نیز تا پایان امسال به اتمام رسیده و در دهه‌فجر به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. همچنین امسال بیش از ۲۳ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، نفت خام و گازطبیعی به شهرستان خدابنده تعلق گرفته است.

فتحی افزود: میزان اعتبارات از سال گذشته نزدیک به ۳۳ درصد افزایش داشته است و توجه ویژه به بحث آب آشامیدنی روستاها و سایر بخش‌ها نسبت به سال‌های گذشته شده است.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ روستا در این شهرستان گازکشی شده‌اند، افزود: طبق مصوبه‌ای از سوی دولت مبنی بر گازکشی به روستاها و اختصاص بودجه‌ای کلان برای این موضوع، استان زنجان و خدابنده نیز از این مصوبه دور نمانده‌اند و خدابنده بیشترین سهم را در بین شهرستان‌ها از اختصاص این بودجه داشته است و برطبق آن در مرحله اول ۱۰۰ روستا به پیمانکار، پیمان‌سپاری شده است.

وی افزود: هم‌اکنون از مجموع ۲۲۶ روستای شهرستان خدابنده به ۷۰ روستا گازرسانی شده، ۸۱ روستا در دست اجرا و طراحی گازرسانی به ۸۰ روستا در دست انجام است. همچنین توجه به نقاط محروم از اولویت‌های اصلی در توزیع عادلانه گاز است و در همین راستا گازرسانی به روستاهای شهرستان خدابنده مورد توجه قرار گرفته و در این شهرستان ۱۶ هزار و ۷۳۸ علمک گاز نصب شده است.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اشراق 24، تاریخ انتشار: 29 آذر 1395، کدخبر: 32393، www.eshraghonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین