پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
شهرستان خدابنده به تناسب جمعیت و جغرافیا، بیشترین تعداد طلاب را در سطح کشور دارد، و با توجه به اینکه قیدار شهری مذهبی است و به «دارالمومنین»لقب گرفته است، وقتی دانش‌آموزی از دوران تحصیل خود در مدرسه فراغت می‌یابد خانواده او بیشتر علاقه‌مند هستند که فرزند آنان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شود تا اینکه وارد دانشگاه شود.
شعارسال: خدابنده،شهرستانی است که عالمان دینی فراوانی از آن برخاسته و تربیت شده‌اند و از گذشته تاکنون نیز تعداد بی‌شماری از عالمان دینی را برای هدایت جامعه پرورش داده است اما متأسفانه این شهرستان با چنین ظرفیت عظیمی همچنان از نبود حوزه علمیه برای حضور و تحصیل علاقه‌مند به علوم دینی رنج می‌برد.

متأسفانه کماکان کلاس‌های درس طلاب در حجره‌های حرم مطهر بقعه قیدار نبی(ع) برگزار می‌شود و فاقد مکان آموزشی مناسب است که همین امر نارضایتی طلاب را در پی دارد.

شهرستان خدابنده به تناسب جمعیت و جغرافیا، بیشترین تعداد طلاب را در سطح کشور دارد، و با توجه به اینکه قیدار شهری مذهبی است و به «دارالمومنین»لقب گرفته است، وقتی دانش‌آموزی از دوران تحصیل خود در مدرسه فراغت می‌یابد خانواده او بیشتر علاقه‌مند هستند که فرزند آنان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شود تا اینکه وارد دانشگاه شود.

حجت‌الاسلام محمد سپهری، معاون آمار و بودجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان در این خصوص به خبرنگار اشراق۲۴ گفت: قدمت فعالیت مدرسه علمیه قیدار بیش از سه دهه است،و با توجه به این ظرفیت علمی در این شهر سال گذشته زمینی در ورودی شهر خدابنده برای احداث حوزه علمیه شهر قیدار اختصاص داده شد که مناسب بود و در حال ساخت است.

وی با اشاره به تأخیر به‌وجود آمده در احداث حوزه علمیه شهر قیدار، اظهار کرد: عوامل زیادی در این امر دخیل بوده‌اند که با در کنار هم قرار گرفتن مجموعه این عومل، احداث حوزه علمیه قیدار به تأخیر افتاده است.

معاون آمار و بودجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان گفت: اعتبارات ناچیزی برای احداث ساختمان حوزه علمیه شهر قیدار تخصیص یافته است که بی‌تردید این مبلغ ناچیز کفاف هزینه‌ها را نخواهد داد و امیدواریم در این بین خیرین همچون سنوات گذشته با مساعدت‌های خویش زمینه احداث حوزه علمیه شهر قیدار را در مدت زمان اندکی فراهم کنند.

حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار نیز اظهار کرد: با توجه به‌وجود ظرفیت علمی بالای موجود در استان زنجان و همچنین، ظرفیت و پیشینه مذهبی و تدین مردم استان، شایسته است که تکمیل و احداث حوز‌ه‌های علمیه مورد توجه مسئولان امرقرار گیرد.

وی افزود: نظربه این‌که شهرستان خدابنده ملقب به «دارالمؤمنین» است، اگر این ظرفیت مورد توجه قرار گیرد، بدون تردید موجب بروز تحولات فرهنگی و مذهبی مناسبی در این شهرستان خواهد شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع)خدابنده با داشتن ۱۵۰ نفر طلبه از اول تا ششم و ۱۰مدرس یکی از بزرگترین حوزه های استان زنجان است و به دلیل نبود امکانات ۷۰ الی۸۰ درصد از طلاب حوزه های شهری ابهر،خرمدره،هیدج،صائین قلعه و زنجان از جوانان شهرستان خدابنده است که در آنجا مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود،طلاب مدرسه فوق الذکر،همیشه در مسابقات علمی حوزوی استان و حتی کشور جزء نفرات برتر هستند ادامه داد: آمار فارغ التحصیلان از این حوزه بیشتر از۱۳۰۰نفر است که این نشان دهنده اهمیت مردم این خطه ولایت مدار به ماسئل دینی و مذهبی است.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر قیدار به خود می بالد که شخصیت های مذهبی و تاثیر گذاری را به جامعه ایران اسلامی معرفی کرده است که با تصدی پست ها و مناصب حساس و کلیدی کمک شایانی به اداره امور نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند.

طالبی با اشاره به ساخت حوزه جدید الاحداث امام صادق (ع) شهرستان خدابنده گفت: برای تکمیل پروژه حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان خدابنده با مساحت ۳ هزار متر در ۳ طبق،۵میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و حمایت های مردم خیر شهرستان خدابنده این مکان در ورودی شهر قیدار از طرف زنجان،تقریبا روبروی دادگستری این شهرستان در حال ساخت است و امید است که این مکان آموزشی هرچه زودتر تکمیل و در اختیار طلبه ها قرار گیرد.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اشراق 24، تاریخ انتشار: 1 دی 1395، کدخبر: 32424، www.eshraghonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
خدا به همشان اجر عنایت فرماید. خدابنده شهرستان فقیری است. جا دارد بیشتر به آن رسیدگی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین