پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به بحران‌های کم آبی و اقتصادی در بخش کشاورزی گفت: تمامی فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی این مرکز در راستای مقابله با بحران کم آبی است.

شعار سال : پرویز مرادی شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در این نمایشگاه 10 مورد از دستاوردهای محققان خود را در بخش‌های مربوط به اصلاح بذور غلات و دانه‌های روغنی، امور دامی و منابع طبیعی به ویژه مباحث مربوط به آبخیزداری و آبخوان داری را در معرض دید عموم قرار داده است.

وی با اشاره به دستاوردهای واحد تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان افزود: عمده فعالیتهای واحد در زمینه تولید نهال شناسه‌دار توسعه، تجهیز و تکمیل آرمایشگاه باغبانی واحد ثبت و گواهی بذر و نهال استان، شناسایی مکانهای استاندارد و مناسب به منظور احداث باغات مادری درختان میوه، تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث باغات مادری و نهالستانهای استاندارد با ظرفیت تولید بالا و آموزش کارشناسان باغبانی واحد ثبت و گواهی بذر و نهال استان و سایر بوده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه بهبود شرایط زیست محیطی و اکولوژیکی، خاک و سایر مباحث اقتصادی و اجتماعی و افزایش ذخیره نزولات آسمانی و به دنبال آن آب قابل استحصال از جمله اهداف مهم و قابل پیش‌بینی حاصل از اجرای طرح عظیم پخش سیلاب بر آبخوان در عرصه‌های مختلف کشور است، عنوان کرد: طرح پخش سیلاب «سهرین- قره چریان» زنجان با هدف ایجاد عرصه مناسب تحقیقاتی در زمینه آبخیزداری، تعذیه و افزایش سطح آبهای زیرزمینی و به دنبال آن رشد و توسعه بخش کشاورزی منطقه و فراهم کردن مکانی مناسب برای حیات وحش موجود در این دشت اجرایی شده است.

وی افزایش سطح آب زیرزمینی و احیا دوباره قناتها و چاههای پایین دست و حفر چاههای جدید، افزایش سطح زیرکشت زمینهای آبی در پایین دست ایستگاه پخش سیلاب «قره چریان» به مقدار قابل توجه و در نتیجه اشتغال بسیاری از اهالی و افزایش کمی و کیفی پوشش گیاهی و تغییر اکوسیستم منطقه و سایر از جمله تاثیرات این ایستگاه در توسعه پایدار کشاورزی دشت «قره چریان» بوده است.

مرادی با اشاره به تحقیقات علمی انجام شده در زمینه ارقام زیتون در ایستگاه زیتون مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: با تلاش محققان این مرکز 12 رقم زیتون امیدبخش زیتون در استان زنجان ارائه شده است.

وی ابراز کرد: تحقیقات این مرکز بر اساس سفارشات دستگاههای استان زنجان در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست انجام می‌گیرد و تمامی این تحقیقات پس از کسب نتایج مورد نظر به مرحله عملیاتی می‌رسند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در مورد درآمد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان از محل انجام فعالیتهای تحقیقاتی افزود: این مرکز در سال 93 قراردادهای پژوهشی در زمینه‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست به ارزش 6 میلیارد ریال را با دستگاهها و ارگانهای استان زنجان منعقد کرده است.

وی با اشاره به بحرانهای موجود در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: بحران آب، آلودگی خاک به عناصر سنگین و در نتیجه بحرانهای موجود در اقتصاد در بخش کشاورزی تاثیرگذار بوده در نتیجه بر این اساس تمامی فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در راستای مقابله با بحران کم آبی است.

معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان گفت: این مرکز در سال 93 قراردادهای پژوهشی در زمینه‌های منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست به ارزش 6 میلیارد ریال را با دستگاهها و ارگانهای استان زنجان منعقد کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 15 آذر 1394 کد مطلب : 936277 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین