پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان از کاهش ۱۶ درصدی حجم آب سد تهم نسبت به سال گذشته خبر داد.

شعار سال: یوسف رضا پور با یادآوری اینکه با توجه به کاهش بارندگی که امسال شاهد آن بودیم، حجم آب سد تهم نسبت به سال گذشته در حدود ۱۶ درصد کاهش داشته است، افزود: در حال حاضر حدود ۴۸ درصد از مخزن سد تهم پر است که در این زمینه مردم باید مشارکت داشته باشند. معتقدیم اگر هر شهروند زنجانی روزانه ۲۰ لیتر آب کمتر مصرف کند، می‌توانیم تا حدود زیادی بحران آب را مدیریت کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت سد کینه‌ورس ابهر نیز یادآور شد: سد کینه‌ورس صد درصد پر است اما چون تصفیه‌خانه آن راه‌اندازی نشده، امکان بهره‌برداری از آن در برهه کنونی وجود ندارد، لذا تلاش می‌شود که تابستان امسال وارد مدار شود، این در حالی است که در حدود ۸ سال است آماده انتقال است و به‌محض آماده شدن تصفیه‌خانه، این اقدام صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به اینکه درمجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه در استان زنجان داریم، تصریح کرد: از این تعداد ۷۳۶۹ حلقه چاه فاقد پروانه است که تعدادی از این چاه‌ها مشمول قانون تعیین تکلیف بوده و ۴۵ درصد این آمار را به خود اختصاص داده و مابقی چاه‌ها نیز باید مسدود شود که تعداد آن‌ها قریب به ۴۰۰۰ حلقه است.

رضا پور گفت: تا پایان سال ۹۵ بالغ‌بر ۲۶۰۰ حلقه چاه مسدود شده و در سال گذشته نیز تعداد ۴۲۶ حلقه چاه مسدود شد. همچنین فروردین‌ماه امسال ۵۳ حلقه چاه را با کمک دادستانی، نیروی انتظامی، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مسدود کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گریزی به وضعیت دشت‌های استان نیز زد و با یادآوری اینکه در استان زنجان ۷ دشت مطالعاتی داریم که از این تعداد ۵ دشت ممنوعه بوده و دو دشت طارم و ماه‌نشان آزاد است، اظهار کرد: دو دشت طارم و ماه‌نشان مشکلات کمتری نسبت به دشت‌های ممنوعه دارد، این در حالی است که بحرانی‌ترین دشت مربوط به دشت ابهر و خرمدره است.

رضاپور با اشاره به اینکه متوسط سالانه ۷۷ سانتی‌متر سطح تراز آب‌های زیرزمینی به خاطر اضافه مصرفی که وجود دارد، افت پیدا می‌کند، افزود: بالاترین مصرف مربوط به بخش کشاورزی است، هرچند آمار حاکی از آن است که در مصرف آب شرب ۲.۵ برابر نرم جهانی راداریم و در بخش کشاورزی نیز راندمان مصرف ۲۷ تا ۳۰ درصد است، اما در استان زنجان بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، به همین خاطر اگر قادر باشیم در بخش کشاورزی ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم، معادل کل آبی که در بخش‌های شرب و صنعت و سایر بخش‌ها استفاده می‌شود، قابل استحصال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تأکید بر اینکه همه تلاش ما این است که جیره‌بندی آب نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: اما اگر بحران تداوم داشته باشد، ناچار به جیره‌بندی خواهیم شد. بااین‌وجود برنامه‌ریزی‌های لازم را با شرکت‌های آبفا و آبفار به عمل‌آورده‌ایم تا این دغدغه (جیره‌بندی آب) به وجود نیاید، هرچند معتقدیم وقتی بارندگی کم است، مصرف ما نیز باید کاهش یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سلطانیه 365 ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب: 7433 ، www.soltanieh365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
هر دم از این باغ بری می رسد
این مسایل شنیدنش دیگر عادی شده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین