پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این مرکز 65 پروژه تحقیقاتی در حال انجام است، گفت: این تحقیقات در زمینه اصلاح و تهیه نهال بذر (زراعی- باغی)، گیاه‌پزشکی، خاک و آب، جنگل مرتع و آبخیزداری است.

شعار سال: محمدرضا بیرجندی گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به استناد سی و ششمین مصوبه هیات امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در ابتدای سال 94 با ادغام دو مرکز آموزش کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سابق تشکیل شده است.

وی با اشاره به وظایف این سازمان تصریح کرد: انجام تحقیقات کاربردی به منظور حل چالش‌های بخش کشاورزی به ویژه در خصوص محصولات مزیت‌دار استان، ترویج و انتقال دانش فنی و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان، انجام آموزش‌های تخصصی ویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی و آموزش پودمانی کارکنان بخش کشاورزی از وظایف این مرکز است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان­جنوبی ادامه داد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز تابعه و استانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور انجام وظیفه می‌کند که سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی کشور 34 مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استانی دارد و حدود 19 موسسه تحقیقاتی و مرکز تحقیقات ملی هستند که این موسسات سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فنی را برای جهت‌دهی تحقیقات کاربردی در سطح کشور انجام می‌دهند.

بیرجندی افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای انجام تحقیقات در بخش‌های تخصصی مختلف این مرکز توسط موسسات تحقیقاتی مادری انجام می‌شود.

وی از فعالیت 105 پرسنل در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد و تصریح کرد: 30 نفر عضو هیئت علمی و محقق نیز در بخش‌های تحقیقاتی مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد هفت بخش تحقیقاتی، چهار ایستگاه تحقیقاتی و سه گروه آموزشی فعال در این مرکز وجود دارد، افزود: حدود200 دانش‌آموز کاردانش تحت­پوشش این مرکز تحصیل می‌کنند و در حال حاضر نیز چهار رشته تحصیلی در مقطع کاردانی در این مرکز دارای دانشجو است.

به گفته بیرجندی، یکی از وظایف اصلی این مجموعه بررسی‌های مربوط به تولید ارقام مختلف زراعی و باغی است که این مرکز تاکنون در معرفی بیش از 40 رقم زراعی در سطح کشور نقش موثری داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سالیانه 25تا30 رقم زراعی و باغی در کشور معرفی می‌شود که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان یکی از مراکز استانی فعال، در این زمینه نقش تاثیرگذاری داشته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-2784-5: www.birjand.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
خروجی این آثار بوده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین