پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به وجود 86 باب کتابخانه و عدم کمبود کتابخانه‌های عمومی گفت: توزیع کتابخانه‌ها در سطح روستاها و شهرهای استان رنجان نامناسب است.

شعار سال : امیرعلی نیکبخش : تا چند سال آینده، استان زنجان از لحاظ تعداد کتابخانه به چشم‌انداز افق 1404نهاد کتابخانه‌های کشور دست می‌یابد که در حال حاضر در برخی از مناطق استان، تعداد کتابخانه‌ها بیشتر از دیگر نقاط است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کتابخانه‌های استان زنجان، عدم توزیع مناسب کتابخانه در سطح استان است، افزود: در تلاشیم با ایجاد کتابخانه در فضاهای مازاد روستایی در راستای برطرف کردن این مشکل گام برداریم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه برای احیای جایگاه کتاب و کتابخوانی باید همه مسئولان استانی مشارکت کنند، گفت: نهاد کتابخانه‌ها برای اشاعه فرهنگ مطالعه، با تهیه کتاب و ایجاد فضای کتابخانه‌ای اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات نهاد کتابخانه‌ها، متولیان فرهنگی نیز باید فعالیت‌های لازم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه انجام دهند، خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی باید در هریک از برنامه‌های تلویزیونی و به ویژه فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده نشان داده شود.

نیکبخش بیان کرد: خوشبختانه با وجود 86 باب کتابخانه و بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های استان زنجان مشکلی از لحاظ وجود کتاب و کتابخانه در استان نداریم این درحالی است که در امر مطالعه نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات هستیم.

وی یکی از دلایل کاهش سرانه مطالعه را در عدم توجه نسل قدیم به تربیت نسل‌های جدید دانست و گفت: هریک از خانواده‌ها باید فرهنگ کتابخوانی را از دوران کودکی در فرزندان نهادینه کنند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان افزود: باید با تبلیغات گسترده هریک از متولیان فرهنگی و به ویژه صدا و سیما، نگاهها را از سمت و سوی کتابخانه محوری به کتابخوان محوری تغییر دهیم که در این راستا برگزاری نشست‌ها و جلسات نقد و برسی کتاب مؤثر واقع می‌شود.

وی ابراز کرد: از ابتدای سال 94 تا کنون در استان زنجان چهار باب کتابخانه راه‌اندازی شده است که در حال حاضر زیر ساخت‌های احداث هفت باب کتابخانه نیز فراهم می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 8 آذر 1394 کد مطلب : 929528 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین