پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: برای ارتقای شاخص‌های برخورداری از آب، رقم ۲۶۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به روستا‌ها و عشایر مصوب شده که با احتساب ۲۰ درصد آن برای عشایر، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آب عشایر اختصاص یافته است.
شعار سال: شاهپور علائی مقدم در دیدار با نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی به همراه کریمی فیروزجایی رئیس فراکسیون عشایری مجلس، منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حاتمی نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند و آل هاشم مدیرکل امور عشایری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در راستای بهبود این وضعیت، مجلس شورای اسلامی برای تجهیز و نوسازی و استقرار کانکس و سایر امکانات لازم برای تحصیل، حدود سه روز قبل تفاهم نامه‌ای امضا کرده تا نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدارس عشایری کشور سرمایه گذاری شود.
 
۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آب عشایر اختصاص یافته است
 
وی با بیان این‌که بحث خشکسالی در سالجاری بسیار مهم است، افزود: امسال میانگین بارش کشور معادل ۱۵۰ میلی متر است که در ۵۳ سال اخیر کمترین میزان بارش را نشان می‌دهد و ۴۲ درصد نسبت به بلندمدت کاهش دارد.

وی با تاکید بر این‌که باید کمک کنیم تا عشایر این وضعیت را رد کنند، گفت: در این راستا ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی مدیریت بحران، ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم بهره برای تامین علوفه، ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به تامین بخشی از نهاده‌ها تصویب شده است.
 
خرید تضمینی دام سبک عشایری تصویب شد

علائی مقدم افزود: هم‌چنین امسال برای اولین بار خرید تضمینی دام سبک عشایری تصویب شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که در مجلس یک هم افزایی خوبی برای پشتیبانی از گروه اجتماعی هدف سوم جامعه یا همان عشایر وجود دارد.

وی افزود: در دوره گذشته و دوره کنونی مجلس شورای اسلامی، در بحث قانون گذاری و ایجاد ظرفیت‌های خوب قانونی برای عشایر اتفاقات خوبی افتاده است. برای توسعه و تحول و خدمت کردن بایستی اول ظرفیت قانونی خوبی باشد که به همین دلیل نیز فراکسیونی در مجلس تحت عنوان فراکسیون امور عشایر ایجاد شده است.
 
در برنامه ششم توسعه، ۱۷ بار نام عشایر آورده شده است

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان این‌که در برنامه پنجم توسعه، ظرفیت خاصی برای عشایر وجود نداشت و فقط یکبار از این گروه در بحث بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نام برده شده بود، گفت: با پیشنهاداتی که به مجلس برده شد، در برنامه ششم توسعه، ۱۷ بار نام عشایر آورده شده که با ایجاد این ظرفیت قانونی در راستای ارتقای معیشت و اجتماعی از جمله تامین زیرساخت‌ها، جاده، راه‌ها و ... تحولی بزرگ ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در مجلس جدید انقلابی، در بودجه ۱۴۰۰ تحولی عظیم برای توجه به عشایر که در امنیت غذایی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست زندگی مشقت بار را برای خود پذیرفتند، ایجاد شده است.

وی افزود: بر این اساس و برای ارتقای شاخص‌های برخورداری از آب، رقم ۲۶۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به روستا‌ها و عشایر مصوب شده که با احتساب ۲۰ درصد آن برای عشایر، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آب عشایر اختصاص یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۳۱۲۲۲۳۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین