پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
همراهی با جامعه جهانی حق مردم ایران را تبیین می‌کند. در تنظیم توافق جهانی پاریس نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار نافذ بود و با منافع کشور تعارض نداشت. عاقبت در دولت و مجلس هم توافق پاریس تصویب شد، ولی به دلیل جوسازی و اطلاعات نادرست در شورای نگهبان متوقف ماند؛ بنابراین ایران عضو توافق پاریس نشده است؛ و این جوابی است به اقدامات غیرقانونی سودجویان از جمله ماینر‌ها و دکانداران ارز‌های دیجیتال که در پی آن هستند که توافق جهانی تغییرات آب و هوایی پاریس معروف به توافق یا تفاهم پاریس را به عنوان عامل قطعی برق مطرح می‌کنند.

  شعار سال: در پی خاموشی های روزهای اخیر مجددا موجی از اتهام درباره اقدامات بین المللی دولت به راه افتاده است. البته اینبار بنظر می رسد با قصد پوشاندن اقدامات غیرقانونی سودجویان از جمله ماینرها و دکانداران ارزهای دیجیتال باشد که از جمله توافق جهانی تغییرات آب و هوایی پاریس معروف به توافق یا تفاهم پاریس را به عنوان عامل قطعی برق مطرح می کنند.

به همین دلیل توضیحات معصومه ابتکار در مورد این توافق، بازنشر می شود؛

توافق پاریس برای دوره 2020 به بعد بوده، در حالیکه چند سالیست این اتهام را وارد می کنند. این توافق اما جهت مقابله با تغییر اقلیم تنظیم شده؛ یعنی پدیده ای که بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران را با مشکلات جدی مانند خشکسالی و ... مواجه کرده است. بنابراین کشورها با هم توافق کردند نگذارند دمای زمین بیش از 2 درجه سانتیگراد از قبل از عصر صنعتی افزایش یابد.

ممنوعیت تولید انرژی و مصرف سوخت فسیلی در توافق پاریس نیامده و امری داوطلبانه است، ولی موضوع افزایش بهره وری و اصلاح الگوی مصرف آمده است. در ایران شدت مصرف انرژی بالاست، تا آنجا که در سیاست های کلی مقام رهبری برای اصلاح الگوی مصرف 50 درصد کاهش شدت انرژی ابلاغ شده است. در حالی که دولت ایران فقط 12 درصد را، آن هم در صورت رفع تحریم ها اعلام کرده است.

این موضوع هیچ ارتباطی با ایجاد یا از کار انداختن نیروگاههای برق ندارد. شدت مصرف ما در ایران بیش از 4 برابر دنیا است و باید بهره وری انرژی را زیاد و مصرف را بهینه کنیم تا مشکل برق تا حد زیادی برطرف شود. نیروگاه جدید هم در صورت کاهش فشارهای تحریم، ساخته شده و می شود. ولی به هر حال ما از تغییر اقلیم آسیب می بینیم و باید راههای سازگاری را اجرایی کنیم. 

همراهی با جامعه جهانی حق مردم ایران را تبیین می کند. در تنظیم توافق جهانی پاریس نقش جمهوری اسلامی ایران بسیار نافذ بود و با منافع کشور تعارض نداشت. عاقبت در دولت و  مجلس هم توافق پاریس تصویب شد، ولی به دلیل جوسازی و اطلاعات نادرست در شورای نگهبان متوقف ماند.
بنابراین ایران عضو توافق پاریس نشده است. متاسفم از باور این همه اطلاعات غلط و دروغ که مشخصا با هدف فریب و ناامیدی مردم از دولت، منتشر شده، در حالیکه همان ها که این اکاذیب را نشر می دهند، امروز عامل قطعی برق هستند؛ چه از جنبه کاسبی تحریم که مانع نوسازی نیروگاهها می شود و چه گرداندن دکان جدید ارز دیجیتال... همان هایی که باعث شده اند جمهوری اسلامی ایران تاکنون نتواند از منافع این توافق جهانی بهره مند شود.

قابل توجه گزارش وزارت نیرو درباره افزایش ناگهانی مصرف برق تا ۲۰٪ در فروردین و اردیبهشت امسال است که در مقایسه با سال های قبل از حدود 1.8% به بیش از 10 برابر رسیده و نشان دهنده فعالیت گسترده ماینرها یا رمز ارزهای غیرقانونی است.
 

کانال تلگرام معصومه ابتکار

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از دیده بان ایران

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین