پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گردش مالی ۳۶۰۰میلیاد تومانی را در سال گذشته داشتند.
شعار سال: توسعه فعالیت‌های فناورانه یکی از اولویت‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استقرار شرکت‍های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و توسعه استارت اپ‌ها توانسته است به موفقیت‌های قابل توجهی در این حوزه دست پیدا کند.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از ۷هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند. این کسب‌وکار‌ها همچنین گردش مالی بیش از ۳هزار و ۶۵۲میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آوردند.

میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به بیش از ۱۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۷۰درصدی را در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان در این سال توانست به حد نصاب ۳۷ میلیون دلار برسد که فناوران و نوآوران در این حوزه توانستند جهش ۷ برابری را نسبت به سال گذشته برای تولید ناخالص داخلی کشور به ارمغان بیاورند.

اما میزان استقبال از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نهفته در حوزه پژوهش‌های کاربردی و فناورانه نیز قابل توجه بود به طوری که میزان قرارداد‌های پژوهشی و فناوری شرکت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به میزان ۸۱۷ میلیارد تومان رسید. این میزان نشان دهنده رشد ۲.۳ برابری در حوزه پژوهش و فناوری است.

صاحبان سرمایه و فعالان حوزه حمایت‌های مالی از کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و خلاق با سرمایه‌گذاری مشترک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تجاری‌سازی محصولات فناورانه، رکورد ۹.۱ میلیارد تومان را به جا گذاشتند و افزایش ۶ برابری نسبت به سال ۹۸ را رقم زدند.

فعالیت فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور مستقر درآمد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به یبش از ۴۱میلیارد تومان افزایش داد و ۲۰۸ درصد رشد نسبت به میزان مصوب ثبت کرد.

این شهرک علمی و تحقیقاتی با حمایت و نقش‌آفرینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری گام برمی‌دارد و در سال جاری نیز رشد و توسعه فعالیت‌های فناورانه را در نظر دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری وب زوم، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۷۲، www.webzoom.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین