پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از تلاش و پی گیری‌های اتحادیه جهت آموزش الگوی کشت به کشاورزان مناطق مختلف کشور گفته و اظهار داشت: از مهمترین خساراتی که هر ساله کشاورزان متحمل می‌شوند و این زیان به تمامی مصرف کنندگان تسری پیدا می‌کند، نداشتن الگوی کشت سالم و صحیح کاشت و برداشت و مراقبت از محصولات کشاورزی در کشور است.

شعار سال:مصطفي دارايي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان تهران در توضيح مطلب فوق گفت: سال هاي متمادي است که براي دستيابي به اين نتيجه تلاش کرده ايم. زيان هاي زيادي که به بخش کشاورزي در اثر عدم آموزش هاي لازم و کاربرد تکنولوژي هاي به روز وارد مي شود، بيش از آن است که بتوان تصور کرد. اصراف منابع آبي، عدم برنامه ريزي هاي درست جهت آبياري هاي قطره اي براي تمامي محصولات کشاورزي و استفاده از سم هايي که حاوي نيترات است و به سلامتي زمين و بدن انسان ضررهاي غير قابل جبران وارد مي کند.
 
وي در ادامه به تلاش اتحاديه براي تحقق اين موضوع مهم اشاره کرد و افزود: عدم دانش کافي براي کاشت مقرون به صرفه و لزوم ترک عادت هاي غلط در کاشت و برداشت محصولات از سويي و حذف کاشت بسياري از محصولات که جز زيان، نفع ديگري ندارد، استفاده از ماشين آلات به روز، ايجاد بسترهاي لازم جهت به دست آوردن بازارهاي خارجي، لزوم نظارت دقيق دولت و وزارت جهاد کشاورزي و.... مي تواند از بروز خسارات بسيار زيادي که سال هاست در تقلاي اثبات آن به دواير دولتي و وزراتخانه هاي مربوطه بوده ايم، گوشه اي از تلاش هاي اتحاديه بارفروشان است.
 
دارايي نژاد با تاکيد بر اينکه همه ما مسئول حفظ سلامت زمين هاي کشاورزي و کاشت سالم تا مصرف هستيم بيان داشت: هر کسي که با زمين، محصول کشاورزي، توليد، فروش و توزيع اين محصولات سر و کار دارد من جمله دولت، وزارت جهاد و کشاورزي، کشاورزان، مهندسين کشاورزي، بارفروشان و توزيع کنندگان اين حوزه در ارائه بهترين کيفيت محصولات کشاورزي به ملت ايران مسئول هستند.


وي تصريح کرد: خداي منان با در اختيار دادن بهترين زمين هاي کشاورزي و آب و هواي چهار فصل در کشور عزيزمان به ما مسئوليت بزرگي داده و اگر بي توجه باشيم، بايد به خدا پاسخگو باشيم و نبايد مديون ملت از دنيا برويم .
 
دارايي نژاد تاکيد کرد: زمين هاي کشاورزي در استان هاي سيستان و بلوچستان و گلستان، مناطق بسيار خوبي براي کشت انواع موز مي باشدکه حدود ۲۰۰ هکتار برآورد شده است. با ورود وارياته از کشورهاي اکوادر و فليپين در خصوص بهترين محصولات موز و کاشت آن در اين استان ها نه تنها مي توانيم اين محصول را در کشور توليد و نيازمان را تامين کنيم؛ بلکه با نظارت دقيق مي توان آن را به کشورهاي ديگر نيز صادر کرد و ارز آوري بسيار خوبي را به ارمغان آورد، به طوريکه از هدر رفت بيش از ۵۰۰ ميلون دلار در سال در خصوص واردات موز جلوگيري کرده و بسياري از بيکاران اين خطه را شاغل نماييم.
 
او با بيان اينکه زمين از خدا و همت و نظارت و تلاش از سوي ايرانيان ادامه داد: اميدوارم دولت با اين کار همکاري هاي لازم را انجام دهد تا منجر به توليد موز داخلي و ارزآوري براي کشور شويم. ما صداي رهبرمان را مي شنويم که بر توليد داخلي و رفع مانع ها تاکيد دارد، لذا دولت نيز از صدور بخشنامه هاي يک شبه خود جلوگيري کند تا هم مانع از موفقيت صادرکنندگان و هم ورشکستگي کشاورزان شود. اين طريقي است که مي تواند به رشد کشور در بخش کشاورزي کمک شاياني کند.
 
وي از کاشت آواکادو در کشور گفته و بيان داشت: آواکادو از جمله ميوه هايي است که مي توانيم در تنکابن به عمل آوريم. اگر نظارت خوب با استفاده از کودهاي ارگانيک انجام شود، کاملا مزه و کيفيت و اندازه همان آواکادوهايي خواهد بود که از کشورهاي ديگر با قيمت هاي سرسام آور وارد مي شود. ما آماده ايم تا دستورات مقام معظم رهبري را در سايه دولت عادل و با دانش اجرا نماييم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اتاق اصناف تهران  ، تاریخ انتشار: 2  خرداد 1400، کدخبر:92736 ،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین